×

Accesează
contul existent

Eveniment

Sfarsitul unei ere: Dupa 88 de ani, Volkswagen va inchide pentru prima oara o mare fabrica in...

Sfarsitul unei ere: Dupa 88 de ani, Volkswagen va inchide pentru prima oara o mare fabrica in Germania, din cauza prabusirii vanzarilor

14.12.2025, 11:19 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Volkswagen va opri productia de vehicule la fabrica sa din Dresda dupa ziua de marti, marcand pentru prima data in cei 88 de ani de istorie ai constructorului auto inchiderea unei unitati de productie in Germania, scrie FT.

Inchiderea liniei de productie are loc in contextul in care cel mai mare producator auto din Europa se confrunta cu presiuni asupra fluxului de numerar, generate de vanzarile slabe din China, cererea redusa din Europa si impactul tarifelor americane asupra vanzarilor din SUA.

Volkswagen se confrunta cu dificultati in alocarea bugetului sau de investitii, de aproximativ 160 de miliarde de euro pentru urmatorii cinci ani, in conditiile in care se anticipeaza o durata de viata mai lunga pentru masinile cu motoare pe benzina. Bugetul multianual, actualizat anual, a fost redus semnificativ in ultimii ani. Pentru perioada 2023-2027, suma echivalenta fusese de 180 de miliarde de euro.

Directorul financiar al companiei, Arno Antlitz, a sugerat in luna octombrie ca fluxul net de numerar pentru 2025, estimat anterior la aproape zero, ar putea deveni usor pozitiv. Cu toate acestea, analistii au avertizat ca presiunile vor continua.

"Cu siguranta exista presiune asupra fluxului de numerar in 2026", a declarat Stephen Reitman, analist la Bernstein. El a mentionat ca grupul auto cauta modalitati de reducere a cheltuielilor si de crestere a profiturilor operationale.

Volkswagen se confrunta cu provocari "pe scara larga", in conditiile in care durata de viata mai mare estimata pentru motoarele cu combustibili fosili necesita noi investitii, a spus Reitman. "Trebuie analizate noi generatii de tehnologii pe benzina", a adaugat el.

Moritz Kronenberger, manager de portofoliu la Union Investment, a declarat ca unele proiecte vor trebui eliminate din planurile de cheltuieli ale Volkswagen. Pentru ca grupul sa isi atinga tintele de investitii, "alte idei si proiecte trebuie scoase din plan", a spus acesta.

Fabrica din Dresda a produs mai putin de 200.000 de vehicule de la inceperea productiei in 2002, mai putin de jumatate din productia anuala a fabricii centrale Volkswagen din Wolfsburg.

Aceasta decizie reprezinta un mic pas inainte in planurile Volkswagen de reducere a capacitatii de productie din Germania. Masurile fac parte dintr-un acord incheiat anul trecut cu sindicatele, care va duce si la eliminarea a 35.000 de locuri de munca in cadrul marcii VW din Germania.

Seful marcii Volkswagen, Thomas Schafer, a declarat luna aceasta ca decizia de a inchide productia nu a fost luata "cu usurinta", dar ca "din punct de vedere economic a fost esentiala".

Fabrica a fost conceputa initial ca o vitrina a excelentei ingineresti Volkswagen si a fost destinata asamblarii modelului de lux VW Phaeton. Dupa ce Phaeton a fost retras in 2016, unitatea din Dresda a devenit un simbol al eforturilor de electrificare ale companiei, producand cel mai recent modelul electric ID.3.

Spatiul va fi inchiriat Universitatii Tehnice din Dresda pentru a crea un campus de cercetare dedicat dezvoltarii inteligentei artificiale, roboticii si semiconductorilor.

Volkswagen, impreuna cu universitatea, s-a angajat sa investeasca 50 de milioane de euro in urmatorii sapte ani in acest proiect, iar gigantul auto a precizat ca va continua sa utilizeze locatia pentru livrarea vehiculelor catre clienti si ca atractie turistica.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.



Articole asemanatoare