![]() |
08.07.2025, 18:40 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
¬ Thierry Charvet, chief industry & quality officer al Renault Group, explica intr-un interviu pentru ZF de ce grupul francez nu adopta inca megacastingul si cum simplificarea arhitecturii tehnice a modelelor Renault si Dacia poate genera economii substantiale, fara compromisuri de calitate ¬ Dacia va pastra mai departe strategia de a oferi strictul necesar si va creste in eficienta, in timp ce Renault invata de la rivali - inclusiv de la chinezi. Grupul Renault accelereaza procesul de eficientizare industriala, iar Dacia joaca un rol central in aceasta strategie. Thierry Charvet, Chief Industry & Quality Officer al Renault Group, explica intr-un interviu pentru ZF ca reducerea numarului de componente din vehicule este o prioritate-cheie pentru intregul grup - o abordare care are implicatii directe pentru uzinele din Romania. "Tinta noastra este o reducere de 30-35% a numarului de componente pentru viitoarea generatie Sandero. Nu eliminam piese, ci simplificam modul de asamblare", spune Thierry Charvet. Aceasta schimbare este esentiala pentru reducerea costurilor, dar si pentru a sustine o productie mai rapida, flexibila si compatibila cu tranzitia catre electrificare. In timp ce rivali precum Tesla sau unele grupuri chineze exploreaza intens mega sau gigacastingul - tehnologia prin care componente mari ale caroseriei sunt turnate dintr-o singura piesa de aluminiu -, Renault ramane prudent. "Am studiat serios gigacastingul. Este scump, necesita investitii de peste 300 de milioane de euro si presupune trecerea la aluminiu. Nu este o alegere evidenta pentru noi", explica Charvet.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
09.07.2025, 00:07