![]() |
26.12.2025, 12:02
By
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Ubisoft are o relatie stransa cu Nintendo de mult timp. A fost unul dintre putinii dezvoltatori terti care au sustinut cu bucurie versiunea originala Nintendo Switch de la inceput, Cele doua companii chiar au colaborat si au creat jocul crossover inspirat de XCOM, Mario + Rabbids Kingdom Battle (2017), ciudat, dar destul de bine primit, si continuarea sa, Sparks of Hope (2022).
Aceasta colaborare a continuat cu Nintendo Switch 2 si anul acesta, Ubisoft portand cu succes cele mai avansate jocuri din punct de vedere tehnologic, Star Wars: Outlaws de la Massive si Assassin's Creed Shadows de la Ubisoft Toronto, pe noua consola hibrida.
Dupa cum deja se stie, ultimul joc, lansat la inceputul acestei luni pe Nintendo Switch 2, include si un algoritm dedicat pentru VRR (Variable Refresh Rate - Rata de reimprospatare variabila) care reuseste sa mentina functia activata chiar si la rata de cadre blocata a jocului de 30 FPS, in ciuda faptului ca hardware-ul permite acest lucru din punct de vedere tehnic doar pentru 40 FPS si peste.
Ubisoft a dezvaluit cum functioneaza acesta. Atat Assassin's Creed Shadows, cat si Star Wars: Outlaws, folosesc o tehnica similara pentru a profita de rata de reimprospatare variabila a consolei Switch 2, chiar si sub 40Hz.
Deoarece Shadows vizeaza 30fps, iar VRR-ul consolei functioneaza in prezent doar la 40Hz sau mai mult, este folosita o solutie ingenioasa. Acelasi cadru este prezentat efectiv de doua ori, o data la mijlocul cadrului si din nou la sfarsit, astfel incat hardware-ul reda la un interval de 60Hz, mentinand in acelasi timp o imagine fluida.
Ubisoft lucreaza cu Nintendo pentru a aplica algoritmul personalizat la nivel de sistemSi mai interesant este faptul ca Ubisoft a declarat ca lucreaza cu Nintendo pentru a aplica acest algoritm personalizat la nivel de sistem.
Daca aceasta optiune ar fi implementata, ar putea fi benefica pentru toate jocurile Nintendo Switch 2, oferind o experienta mai fluida in modul portabil. Din pacate, compania nu a specificat niciun interval de timp, asa ca nu se stie cand ar putea sosi.
Ubisoft a precizat adaugat ca aceasta este, de acum, o caracteristica standard a Anvil Engine, asa ca va fi gasita in viitoarele jocuri bazate pe tehnologia proprietara.
Primul care va beneficia ar putea fi remake-ul Prince of Persia: The Sands of Time, care, conform celor mai recente zvonuri, ar putea fi lansat inca de la mijlocul lunii ianuarie 2026.
Anvil ar trebui sa apara din nou si in martie 2026 pentru debutul zvonit al Assassin's Creed IV: Black Flag Resynced, remake-ul jocului din 2013.
Articolul Ubisoft colaboreaza cu Nintendo pentru a imbunatati VRR-ul pe toate jocurile Switch 2 apare prima data in Go4IT.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.