×

Accesează
contul existent

Economic

Cel mai lung tunel feroviar din lume va trece prin mijlocul unui munte și va lega două orașe...

Cel mai lung tunel feroviar din lume va trece prin mijlocul unui munte și va lega două orașe europene. Prețul: 25 de miliarde de euro

Un tunel uriaș va trece prin mijlocul unui munte pentru a lega două orașe mari din Italia și Franța. Obiectivul va fi cel mai lung tunel feroviar din lume și va fi săpat în Munții Alpi. Prețul este de 25 de miliarde de euro.

24.12.2025, 20:32 Sursa: mediafax.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Un tunel urias va strabate centrul Muntilor Alpi pentru a conecta cele doua tari europene si a reduce timpul de calatorie cu mai mult de jumatate. Utilajele de gaurit uriase vor realiza un tunel lung de 57,5 de kilometri pentru a lega retelele feroviare de mare viteza din Franta si Italia. Linia va conecta marile orase Lyon si Torino, potrivit Express. Calea ferata de mare viteza Torino-Lyon va reduce cu doua ore calatoria cu trenul, care in prezent dureaza 3 ore si 47 de minute si care traverseaza Mont Cenis la altitudini de aproximativ 1.300 de metri. Pentru a traversa muntele, trei locomotive trebuie sa traga vagoanele, iar garniturile trec prin tunelul feroviar Frejus, care nu mai indeplineste standardele de siguranta actuale. Tunel direct prin Alpi In schimb, viitorul tunel, cunoscut si sub numele de Tunelul de baza Mont d'Ambin, va permite trenurilor sa calatoreasca direct prin centru, cu puncte de intrare in Valea Susei din Piemont si Maurienne din Savoia. Trenurile de marfa vor putea transporta incarcaturi mai grele, iar viteza de deplasare intre cele doua tari va fi de 100 km/h. Viitorul tunel va contribui si la reducerea poluarii. Expertii estimeaza ca traficul aerian se va reduce, deoarece pasagerii vor opta pentru calatoriile cu trenul. De asemenea, se va reduce traficul rutier in special cel care implica transportul de marfuri deoarece, de obicei, companiile din domeniu opteaza pentru calatoriile cu trenul in locul camioanelor. Atunci cand va fi gata, obiectul va deveni cel mai lung tunel feroviar din lume, depasind Tunelul Gotthard din Elvetia, de 57,1 km. Dificultatea realizarii proiectului creste valoarea lucrarii. In cea mai adanca sectiune, tunelul va avea deasupra sa un versant de peste 2.200 de metri. Potrivit directorului de proiect TELT, Alexandre Heim, exista 14 tipuri diferite de conditii de teren de-a lungul traseului, care sporesc complexitatea lucrarii. Daca pe partea franceza este teren afanat, in Italia sunt roci de diferite tipuri. Toate acestea au dus la un cost urias pentru ambele tari. Se estimeaza ca linia ferata de mare viteza Torino-Lyon, lunga de 270 km, va costa in total 25 de miliarde de euro. Tunelul de 57,5 km de sub Alpi va reprezenta o mare parte din costul intregului proiect. In 2016, Franta si Italia au ajuns la un acord pentru a incepe constructia tunelului. In prezent, toate cele patru tuneluri de acces, trei in Franta si unul in Italia, sunt construite. Tunelul international, care reprezinta cea mai dificila parte a proiectului, este in lucru. Se preconizeaza ca va fi finalizat pana in 2033.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.



Articole asemanatoare