×

Externe

Comisia Europeana: Culoarele de solidaritate create in urma cu 2 ani au apropiat Ucraina si Moldova...

Comisia Europeana: Culoarele de solidaritate create in urma cu 2 ani au apropiat Ucraina si Moldova de UE

22.05.2024, 17:41 Sursa: mediafax.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

Create initial pentru evitarea blocadei impuse de Rusia in Marea Neagra asupra exporturilor ucrainene de cereale, coridoarele de solidaritate au evoluat pentru a acoperi comertul din toate sectoarele. Ele permit Ucrainei si Republicii Moldova sa exporte diverse marfuri catre pietele mondiale, garantand in acelasi timp faptul ca importurile esentiale ajung in Ucraina. Pe termen lung, aceste coridoare vor juca un rol esential in reconstructia Ucrainei si in integrarea sa deplina in piata unica a UE, transmite Comisia Europeana.

Pana in prezent, coridoarele de solidaritate au facilitat exportul a peste 136 de milioane de tone de marfuri ucrainene, in special cereale, minereuri si otel. Ele au permis, de asemenea, importul a peste 52 de milioane de tone de produse esentiale, precum combustibil, vehicule, ingrasaminte si ajutor militar si umanitar. Aceste coridoare acopera regiunea Dunarii, Polonia, tarile baltice si regiunea Marii Adriatice, utilizand caile ferate, caile rutiere si caile navigabile interioare. Desi coridorul ucrainean al Marii Negre, infiintat in toamna anului 2023, este esential, Dunarea si coridorul Polonia-tarile baltice raman de asemenea cruciale pentru importuri, in timp ce Marea Adriatica joaca un rol major in exporturile de produse neagricole ale Ucrainei.

Comisia Europeana si institutiile financiare internationale au mobilizat peste 2 miliarde euro pentru aceste coridoare. In decursul ultimilor doi ani, Comisia a coordonat autoritatile si comunitatea transporturilor din UE, din Ucraina si din Republica Moldova pentru a elimina barierele administrative si de infrastructura si pentru a imbunatati eficacitatea schimburilor comerciale. Printre prioritati se numara gestionarea traficului, procedurile la frontiera si investitiile in infrastructuri si in echipamente logistice. Proiectele majore, precum ameliorarea navigatiei pe Dunare si pe Canalul Sulina in directia Marii Negre, au contribuit la tranzitia catre un sistem feroviar european interoperabil.

"Acum doi ani, coridoarele de solidaritate au reorganizat rutele logistice din Europa de Est pentru a permite economiei Ucrainei si celei a Republicii Moldova sa functioneze si sa evite o criza alimentara mondiala. Pana in prezent, ele au generat venituri de aproximativ 50 de miliarde EUR pentru economia ucraineana. In acelasi timp, ele consolideaza legaturile economice ale Ucrainei cu UE, cu importuri in valoare de aproximativ 107 miliarde euro pana in prezent. UE a investit in infrastructura de transport din Polonia, din Slovacia, din Ungaria, din Romania, din Ucraina si din Republica Moldova, ancorand aceste doua ultime tari in piata unica si in spatiul de transport al UE. Coridoarele de solidaritate sunt si vor ramane o optiune sigura pentru comertul Ucrainei si al Republicii Moldova cu restul lumii", a spus Adina Valean, comisarul pentru transporturi.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare