Automobile Dacia traversează o perioadă de presiune internă semnificativă, întrucât negocierile cruciale pentru creșteri salariale au început chiar în momentul în care compania are în vedere lansarea unui program substanțial de plecări voluntare, scrie Profit.ro. Această inițiativă ar putea reduce forța de muncă cu până la 900 de angajați, creând o atmosferă tensionată în care sindicatele militează pentru siguranța locurilor de muncă, în timp ce conducerea acordă prioritate reducerii costurilor pentru a menține avantajul competitiv al companiei.
19.11.2025, 09:07 Sursa: mediafax.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Cu un numar actual de aproximativ 11.000 de angajati, Dacia intentioneaza sa propuna un program de concedieri voluntare menit sa-si eficientizeze operatiunile, potrivit Profit.ro. Stimulentele financiare oferite angajatilor care opteaza pentru plecare variaza intre 24.000 si 200.000 de lei. Ele vor fi calculate in functie de vechimea in munca, si sunt semnificativ mai generoase decat in programele anterioare. Cu toate acestea, compania va aproba toate cererile, strategia intentionand sa pastreze personalul esential in departamentele cheie. Discutii salariale intr-un climat tensionat Contextul acestor negocieri salariale este complex. Salariul minim net lunar la unitate este de 4.200 de lei, iar salariul mediu net este de 8.000 de lei. Potrivit Profit.ro, in urma acordului de anul trecut, care a prevazut o crestere bruta de 700 de lei, asteptarile pentru runda actuala sunt pline de tensiune. Se anticipeaza o discrepanta semnificativa intre cresterile salariale solicitate de reprezentantii sindicatelor si cifrele propuse de conducerea companiei. Sindicatele solicita o mai mare transparenta si masuri de protejare a intereselor fortei de munca. Acest lucru vine in concordanta cu perioada prezenta de incertitudine economica. Presiunea competitivitatii globale si pozitionarea Dacia Eforturile Dacia de reducere a costurilor sunt determinate de necesitatea de a-si mentine pozitia in cadrul retelei mai largi a Grupului Renault. Costul mediu al fortei de munca din Romania pe vehicul fabricat este sub 300 de euro, ceea ce o face mai competitiva decat Mexic, Turcia si China, dar mai putin decat Marocul. Acest lucru plaseaza compania intr-o pozitie in care trebuie sa echilibreze cu atentie cheltuielile operationale cu eficienta. In consecinta, rezultatul negocierilor salariale este vital pentru asigurarea stabilitatii interne si a viabilitatii pe termen lung. Intentiile de restructurare de la Dacia fac parte dintr-un model mai amplu care se extinde in intreaga industrie auto europeana. Producatorii majori intreprind ajustari similare; de exemplu, Volkswagen a dezvaluit un plan pe termen lung de reducere a fortei de munca cu pana la 35.000 de angajati pana in 2030. Aceasta presiune la nivel de industrie pentru optimizarea operatiunilor si reducerea costurilor obliga toti producatorii sa isi reevalueze strategiile. Moment decisiv pentru muncitori si conducere Discutiile in curs reprezinta un punct de cotitura crucial in relatia dintre conducerea Dacia si angajatii sai. In timp ce lucratorii fac presiuni pentru o remunerare mai buna, compania se concentreaza pe disciplina financiara. Gasirea unui compromis echilibrat este absolut necesara. Inca se cauta o solutie ideala pentru a proteja atat stabilitatea financiara a fabricii Dacia, cat si bunastarea personalului sau, intr-o industrie care trece printr-o transformare profunda si continua.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.