![]() |
30.06.2025, 22:11 Sursa: mediafax.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Un plugin de browser poate bloca, atunci cand suntem online, toate reclamele care aglomereaza ecranul, insa, acest lucru nu este posibil in viata reala. Dar un inginer software ingenios a incercat sa obtina o pereche de ochelari care sa faca acest lucru si in viata reala. Vorbim de ochelari inteligenti cu realitate augmentata care, atunci cand ne uitam la un panou publicitar sau chiar la eticheta unui produs alimentar, afiseaza un ecran rosu care blocheaza imaginea deranjanta din campul nostru vizual. Bye-bye, bannere! Ochelarii care blocheaza reclamele din lumea reala "E inca intr-un stadiu experimental si incipient, dar e palpitant sa ne imaginam un viitor in care tu controlezi continutul fizic pe care il vezi", a spus inginerul in cauza, Stijn Spanhove din Belgia, intr-o postare pe X. Ad blocker-ul din viata reala functioneaza cu ajutorul Snapchat Spectacles, o pereche de ochelari inteligenti negri, masivi, creati pentru aplicatii de realitate augmentata, conform explicatiilor lui Spanhove. El a folosit modelul AI Gemini de la Google pentru a identifica reclamele din jurul nostru si a le bloca din vedere. O idee veche, reinventata Totusi, sistemul mai are nevoie de imbunatatiri. Daca urmaresti ochelarii in actiune, exista o mica intarziere pana cand detecteaza reclama si o blocheaza. Spanhove a spus ca spera sa-si dezvolte in continuare aplicatia, iar acel patrat rosu ar putea fi inlocuit in viitor cu alte imagini, alese chiar de utilizator. Inca din 2015, un grup de studenti din Pennsylvania a creat un monitor montat pe cap, care folosea software de procesare a imaginilor pentru a estompa reclamele din viata reala. Dar era un dispozitiv greoi, asemanator cu o casca, si nu a ajuns niciodata sa fie comercializat. Ochelarii inteligenti, ca industrie, au suferit mai multe esecuri notabile - cel mai cunoscut fiind Google Glass, adesea ridiculizat. Totusi, in ultimii ani, ochelarii inteligenti par sa fi depasit etapa de "gadget de noutate" si incep sa fie folositi cu adevarat, cum e cazul popularitatii tot mai mari a ochelarilor Ray-Ban Meta.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
30.06.2025, 22:58