×

Accesează
contul existent

Zf 24

Mediafactbook 2025: Piata locala de media a crescut cu 10% in 2024, ajungand la 795 de milioane de...

Mediafactbook 2025: Piata locala de media a crescut cu 10% in 2024, ajungand la 795 de milioane de euro. Jocurile Olimpice de la Paris si Campionatul European de Fotbal au fost principalele motoare de crestere

01.07.2025, 19:24 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Piata de media din Romania a incheiat anul 2024 in crestere cu 10% fata de 2023, ajungand la 795 de milioane de euro, conform analizei Media Fact Book by Initiative Romania.

Evolutia pietei a fost determinata in principal de cresterea consumului privat, generat de majorarile de pensii si salarii in sectorul public, dar si de revenirea evenimentelor sportive majore, precum Campionatul European de Fotbal UEFA, dar si Jocurile Olimpice de la Paris.

Toate segmentele pietei media au contribuit la aceasta crestere, cu exceptia sectorului de print, care a inregistrat o scadere de 10%. Televiziunea a inregistrat un avans de 11%, Digitalul de 10%, OOH (publicitatea in spatii deschise) a crescut cu 12%, iar Radio-ul cu 8%.

In topul sectoarelor economice care au investit in media, Retailul a dominat cu o cota de piata de 28%, inregistrand o crestere puternica de 21%. Healthcare a urcat pe locul doi cu o pondere de 17% si o crestere de 10%. Food & Beverages a inregistrat o crestere de 14%, ajungand la 12% din piata, iar Cosmetics & Personal Care a crescut cu 13%, reprezentand 6%. Pariurile si jocurile de noroc au fost cel mai dinamic sector, cu o crestere anuala impresionanta de 31%, avand o cota de piata de 5%.

Alte sectoare importante au fost Telecomunicatiile (4%), Serviciile Financiare (4%), HoReCa (3%) si Produsele pentru Casa (3%). Retailul include atat comerciantii traditionali, cat si magazinele online, iar E-commerce, cu o cota de 8%, a redus usor cheltuielile in TV, Digital si OOH.

Strategiile de media difera semnificativ in functie de sector, fiind influentate de comportamentul consumatorilor. Produsele pentru casa (89%), Food & Beverages (79%), Cosmetics & Personal Care (78%) si Healthcare (75%) se bazeaza in principal pe televiziune. In schimb, sectorul E-commerce investeste majoritar in digital (64%).

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare