16.10.2025, 22:55 Sursa: mediafax.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Informare de presa 16 octombrie 2025 Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, domnul Ciprian Constantin Serban, si Directorul General al CFR SA, domnul Ion Simu-Alexandru, au vizitat miercuri, 15 octombrie, portalul de la Homorod, din Subsectiunea 2: Apata-Cata a tronsonului de cale ferata Brasov-Sighisoara. Dupa vizita de la Mureni din cadrul Subsectiunii 3 a aceluiasi tronson, Ministrul si Directorul General CFR SA au vizitat portalul de la Homorod din cadrul Subsectiunii 2, unde au putut vedea progresul TBM-urilor Alexandra si Konstantina, care foreaza doua tuneluri gemene cu o lungime de 5,1 km fiecare, intre Racos si Homorod. Alaturi de acestea, alte doua "cartite", Eleni si Varvara, foreaza alte doua tuneluri gemene, cu o lungime de 6,9 km fiecare, intre Racos si Ormenis. In cadrul vizitei, oficialii au discutat cu echipa de proiect despre lucrarile in curs, etapele urmatoare de executie, si masurile implementate pentru mentinerea celor mai inalte standarde de calitate. Domnul Ministru Ciprian Serban a subliniat importanta strategica a acestui tronson, care va permite finalizarea unuia dintre cele mai dificile segmente de infrastructura feroviara din tara, si a evidentiat necesitatea unei cooperari continue intre constructor, consultant si beneficiar pentru atingerea tuturor obiectivelor. Totodata, Ministrul a apreciat nivelul de mobilizare din teren si utilizarea tehnologiilor moderne, inclusiv a celor patru echipamente TBM care lucreaza simultan, care reprezinta o premiera in proiectele feroviare din tara. Cele mai mari TBM-uri existente in Romania au depasit pragul de 5,100 de metri de tunel forat, cel mai avansat fiind TBM 1 (Eleni) cu peste 2,500 metri executati. Cu o viteza medie de aproximativ 10 metri pe zi, finalizarea celor patru tuneluri este estimata pentru decembrie 2026. Subsectiunea 2 Apata-Cata face parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferata Brasov-Simeria, parte a Coridorului Rin-Dunare, pentru circulatie cu viteza maxima de 160 km/h, tronson Brasov-Sighisoara. Proiectul este cofinantat de Uniunea Europeana, iar contractul a fost semnat de catre Compania Nationala de Cai Ferate (CFR SA) cu asocierea RailWorks (AKTOR SA - Alstom Transport SA - Compania Arcada). *** Grupul de companii AKTOR este un jucator de top pe piata din Europa de Sud-Est, valorificand 70 de ani de experienta pentru a implementa proiecte tehnice la scara larga si pentru a investi strategic in sectoare precum energia verde, imobiliare, proiecte de concesiune, parteneriate public-private (PPP), si managementul integrat al instalatiilor. AKTOR Romania este cea mai mare subsidiara de constructii a grupului si este prezenta in tara de peste 20 de ani. Compania a finalizat sase proiecte majore si are inca sapte in derulare. Dintre acestea, reabilitarea liniei de cale ferata Brasov - Simeria (tronsonul Coslariu - Sighisoara - sub-tronsoanele: 1. Brasov-Apata si 3. Cata-Sighisoara si sub-tronsonul 2. Apata - Cata) implica modernizarea unei parti vitale a Coridorul IV paneuropean pentru calatorii cu trenul de mare viteza. Cel mai recent proiect finalizat este segmentul de aproape 18 km de autostrada A0 Sud Lot 3, care a contribuit decisiv la fluidizarea conexiunilor de tranzit intre vestul si estul tarii, prin legatura directa intre A1 si A2. Darea in trafic a Lotului 3 permite ocolirea completa a Capitalei pe ruta sudica, reducand timpul de deplasare pe aceasta axa si contribuind la imbunatatirea calitatii vietii in zonele urbane adiacente. Urmariti AKTOR S.A. Romania pe LinkedIn | YouTube | Facebook | Instagram | TikTok
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
16.10.2025, 22:55