×

Accesează
contul existent

Zf 24

Studiu Raiffeisen Bank: Gen Z pune bani deoparte pentru vacante, Gen X pentru copii, iar Baby...

Studiu Raiffeisen Bank: Gen Z pune bani deoparte pentru vacante, Gen X pentru copii, iar Baby Boomers pentru urgente

03.11.2025, 10:09 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Generatiile din Romania au prioritati diferite, dar valori comune in gestionarea banilor, arata un sondaj realizat de Raiffeisen Bank Romania in parteneriat cu Appinio, conform caruia 70% dintre participanti declara ca au economii, majoritatea pastrate in conturi de economii.

Motivatiile difera insa de la o generatie la alta: Generatia Z economiseste pentru vacante si hobby-uri, Generatiile Y si X pentru copii si familie, iar Baby Boomers pentru situatii de urgenta sau cheltuieli neprevazute.

Indiferent de varsta, 9 din 10 romani considera ca este important sa aiba economii, iar 85% cred ca banii trebuie gestionati cu grija, recunoscand efortul pe care il presupune obtinerea lor.

Tehnologia este privita pozitiv de majoritatea respondentilor: 8 din 10 romani cred ca digitalizarea face gestionarea banilor mai usoara. Totusi, exista diferente clare intre generatii, tinerii folosind aplicatii mobile si carduri, in timp ce generatiile mai in varsta raman atasate numerarului si interactiunilor fata in fata la banca.

Aproximativ 40% dintre romani folosesc activ aplicatiile bancare mobile, insa procentul este semnificativ mai mic in randul Baby Boomers, unde neincrederea in platile digitale si teama de frauda sunt mai ridicate.

Conform studiului, 6 din 10 romani recunosc ca exista conflicte intre generatii atunci cand vine vorba despre bani. Generatiile mai tinere se simt adesea judecate pentru deschiderea catre tehnologie si cheltuieli spontane, in timp ce persoanele mai in varsta considera ca tinerii "au prea multa incredere" si sunt mai putin prudenti.

Dincolo de diferente, romanii se regasesc in aceleasi principii: plata la timp a cheltuielilor esentiale,prudenta in cheltuieli, evitarea datoriilor inutile si planificarea bugetului lunar.

"Diferentele dintre generatii nu sunt o bariera, ci o oportunitate de dialog. Fiecare generatie are ceva de oferit, tinerii aduc inovatie si deschidere, iar cei cu experienta vin cu echilibru si prudenta. In banca, la fel ca in familie, intelegerea si schimbul de perspective ne ajuta sa luam decizii mai bune pentru viitor.", a declarat Laura Mihaila, Director de Marketing, Comunicare & CX, Raiffeisen Bank Romania.

Cercetarea "Diferente si asemanari intre generatii" face parte din seria Despre Bani 1:1, derulata de Raiffeisen Bank Romania. Studiul a fost realizat in colaborare cu Appinio, prin metoda CAWI, pe un esantion de 800 de persoane cu varste intre 18 si 65 de ani, reprezentativ la nivel national, in luna octombrie 2025.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.



Articole asemanatoare