×

Accesează
contul existent

Eveniment

Analiza Initiative: Piata locala de media va ajunge la valoarea record de 762 de milioane de euro...

Analiza Initiative: Piata locala de media va ajunge la valoarea record de 762 de milioane de euro pana la finalul acestui an

17.06.2024, 19:49 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Piata media din Romania a fost pe un trend ascendent stabil in 2023, ajungand la o valoare neta estimata de 701 milioane de euro , cu o crestere de +6.5% fata de anul anterior. Aceasta evolutie pozitiva se datoreaza factorilor economici favorabili, precum scaderea preturilor la energie si o piata a fortei de munca puternica, care au contracarat efectele unui climat economic si geopolitic dificil, se arata intr-un comunicat de presa emis de Initiative.

Analiza Media Fact Book , singurul raport de analiza a pietei romanesti de media si publicitate, estimeaza ca piata de media va continua sa creasca, atingand valoarea record de 762 milioane de euro , pana la finalul lui 2024. Se preconizeaza o crestere semnificativa pentru TV (+10%) si OOH (+10%), o crestere moderata pentru Digital (+7%) si Radio (+7%) si o tendinta descendenta pentru Print (-10%).

"Piata de media a demonstrat si in 2023 capacitatea remarcabila de a depasi asteptarile. Aceasta performanta subliniaza nu doar rezilienta sectorului, ci si abilitatea de a se adapta si inova in fata provocarilor. Suntem increzatori ca anul 2024 va continua aceasta tendinta pozitiva, propulsata de inovatii tehnologice si de o adaptabilitate strategica sporita. Asteptam cu entuziasm sa exploram si sa implementam noi modalitati prin care media poate servi mai bine nevoile unui public diversificat, raspunzand astfel la schimbarile rapide din comportamentul consumatorilor si din dinamica globala. Aceste eforturi sunt esentiale pentru a asigura ca industria noastra prospera, oferind valoare adaugata tuturor stakeholderilor implicati", a spus Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative .

Digitalul si-a continuat cresterea (+8% vs. 2022), atingand o valoare de 252 de milioane de euro , reprezentand 36% din totalul pietei media. Aceasta crestere este alimentata de factori precum e-commerce si schimbarile in consumul de media. Google Search si Display Advertising au dominat alocarile bugetare, in timp ce social media a mentinut o cota semnificativa din bugetele de publicitate digitala. Pentru 2024, Media Fact Book estimeaza o crestere moderata a pietei de digital de +7%, pana la 269 de milioane de euro .

In 2023, audientele TV au inregistrat o scadere mai moderata, inchizand anul cu -4% comparativ cu 2022, un declin compensat de performantele puternice din ultimul trimestru, care au echilibrat un inceput de an mai slab. Valoarea neta a pietei TV a ramas constanta la 368 de milioane de euro , reprezentand 52% din totalul pietei media.

Canalele de stiri si-au sporit penetrarea, mai ales in demograficul matur cu status social mediu si ridicat. Acestea au adus in prim-plan evenimente globale, precum evolutiile conflictelor din Ucraina si Orientul Mijlociu, si pregatirile anticipate ale partidelor politice pentru alegerile din 2024, in timp ce televiziunea a ramas centrul de atractie cu evenimente sportive majore, emisiuni de talente si seriale populare.

Avand un inceput robust in 2024, piata TV este pregatita sa depaseasca performantele anului anterior, cu evenimente de talie mondiala precum Campionatul European de Fotbal si Jocurile Olimpice de la Paris, care promit sa propulseze audientele la niveluri record, anticipandu-se o crestere de 10% a veniturilor nete, pana la 405 milioane de euro .

Introducerea in 2024 a unui nou sistem de masurare a audientei, care reflecta o structura demografica actualizata bazata pe Recensamantul National din 2021, promite ajustari semnificative in inregistrarea datelor, particularizat prin includerea populatiilor din periferiile urbanizate ca parte a mediului urban.

Piata de OOH a continuat sa se consolideze, inregistrand o crestere de +12%, cu venituri de 41 de milioane de euro , ce reprezinta 6% din totalul pietei de media. Acest sector si-a continuat evolutia naturala, adaptandu-se la inflatia in crestere si beneficiind de alocari bugetare de publicitate mai generoase, intr-un efort de a atinge un public extins si diversificat geografic. Investitiile semnificative in DOOH si initiativele de extindere in zone cu trafic pietonal ridicat au consolidat acest segment, indicand o evolutie naturala post-pandemie. Proiectiile pentru 2024 sugereaza o continuare a tendintei ascendente, anticipandu-se o crestere de 10%, pana la un total estimat de 45.6 milioane de euro pentru piata OOH.

In ultimul an, posturile de Radio au captivat audienta cu programe variate de muzica, divertisment si teme de actualitate precum sustenabilitatea si educatia, determinand o crestere de +10% a pietei de publicitate radio si ajungand la o valoare neta totala estimata de 35 de milioane de euro pana la sfarsitul anului. Pentru 2024, Media Fact Book preconizeaza o crestere a pietei cu 7%, la aproximativ 37,5 milioane de euro .

Trendul descendent al pietei de Print a continuat si in 2023. Aceasta a fost singura industrie media cu evolutie negativa, scazand cu 11% fata de 2022, la 5 milioane de euro , si a adunat mai putin de 1% din cota pietei de media. In 2024, se preconizeaza ca printul va continua tendinta negativa, cu o scadere estimata de -10% comparativ cu 2023 si o valoare totala a pietei de 4,5 milioane de euro .

In 2023, categoria de Retail a continuat sa domine piata de media, contribuind cu 25% din totalul estimat al pietei de media, ceea ce i-a consolidat pozitia de lider inceputa in 2021. Acesta a fost urmat de categoriile Healthcare si Food & Beverages , care au avut, de asemenea, contributii semnificative, reprezentand 17% si, respectiv, 12% din piata.

Informatiile au fost extrase din Media Fact Book , ghid editat anual de agentia Initiative, incepand din 1997.

Despre Initiative

Initiative este una din cele mai mari retele independente de media din lume, asigurand servicii specializate de planificare si cumparare de media, de strategie, consultanta de media si new media.

Initiative este membra a Interpublic Group of Companies si este afiliata retelei internationale Initiative Worldwide. In Romania, Initiative face parte din Lowe Group, care include si agentiile MullenLowe ( agentie integrata de marketing si comunicare), Golin (relatii publice), Medic One (comunicare in domeniul medical) si Path (unit-ul din Lowe Group specializat in analiza si interpretarea datelor).

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare