21.10.2025, 16:34 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
¬ "Marcile private au castigat cota de piata peste tot prin lume, mai putin in Europa de Est", spun analistii companiei de cercetare de piata NielsenIQ. Romanii cheltuie anual pe produse sub marci private precum Pilos, K-Classic, Gusturi Romanesti, Hanul Boieresc, Tex si Qilive intre 5,6 si 6,6 mld. euro, arata calculele ZF facute pe baza datelor din piata. Acestea pornesc de la faptul ca marcile proprii ale retailerilor au ajuns la o cota de 20% in Romania, potrivit datelor companiei de cercetare NielsenIQ. Mai mult, comertul cu dominanta alimentara este estimat de actorii din domeniu la 28-33 mld. euro anual. Ponderea de 20% pozitioneaza Romania undeva la jumatatea clasamentului mondial, dar mai aproape de coada celui european, arata cel mai nou raport NielsenIQ. Astfel, dintr-un total de peste 50 de tari analizate, Romania se afla pe locul 25. Totusi, ea e urmata in special de state din afara Europei, mai exact din zone geografice unde acest tip de produse nu e foarte popular. Nu inca cel putin. Totusi, marcile private ale retailerilor castiga teren.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
22.10.2025, 00:06