![]() |
25.12.2025, 16:30 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Industria bunurilor de larg consum a recastigat in ultimii ani cateva dintre brandurile romanesti care pareau uitate. Intr-o piata unde brandul cantareste mult, multe companii au mers pe "mana" consumatorilor care au cerut mai multe produse "made in Romania" sau din materii prime romanesti.
Cel mai recent exemplu este Comtim, brand de carne al gigantului chinez WH Group. Istoria brandului romanesc a inceput in 1967, iar in 2004 activele fostului combinat Comtim a fost preluat de grupul american Smithfield, achizitionat ulterior de gigantul WH cu tot cu operatiunile din Romania. La acea vreme Smithfield a achizitionat abatoare, mai multe ferme de crestere a porcilor, unitati de productie a furajelor si platforme industriale, dar si depozite. Conform datelor ZF de la acea vreme, activele erau tinute de actionarii italieni si se aflau in conservare inainte sa fie preluate de Smithfield. Practic, odata cu preluarea de catre grupul international, brandul Comtim a mai primit o sansa, iar in ultimii ani producatorul de carne a mizat tot mai mult pe brandul romanesc. In plus, Smithfield Romania a devenit Comtim Romania in 2024.
"Am facut un rebranding pe zona corporate si am ales numele de Comtim Romania dupa un debate mare intern. Am ajuns la concluzia ca suntem continuatorii Comtim, cel din 1967 , si ar fi bine sa mergem inainte cu acest nume. Dar am vrut sa facem si o mica diferentiere fata de brandul comercial. Astazi avem avem un brand comercial, Comtim, dar poate in viitor mai dorim sa lansam si un alt brand si sa nu existe confuzie. Asa ca am mers pe Comtim Romania ca brand corporate, care detine brandul Comtim", a explicat recent pentru ZF Goran Panici, director general al Comtim Romania, cel mai mare jucator de pe piata carnii de porc dupa cifra de afaceri.
"Credem ca asta face diferenta in piata si brandul comercial Comtim este reprezentarea a ceea ce ne noi ne dorim sa fim si anume un business integrat, de la ferma la furculita si practic Comtim garanteaza prospectimea carnii produsa din porci crescuti in Romania", a mai spus managerul, care conduce o companie cu 40 de ferme proprii.
Comtim nu este singurul brand cu istorie care a primit o a doua sansa. Fram este un brand de frigidere cu o istorie de peste 65 de ani, care a fost readus la viata in 2021 de Network One Distribution (NOD), controlata de antreprenorul Iulian Stanciu, unul dintre cei mai puternici oameni de afaceri locali. Numele sau este legat de altfel si de brandul Pegas in contextul in care a intrat acum cativa ani in actionariatul companiei care a repus brandul pe piata in 2011.
Brand celebru in perioada comunista, Pegas a disparut de pe piata dupa 1989, dar a fost relansat in 2012 de antreprenorul Andrei Botescu. Ulterior, compania Network One Distribution a fuzionat prin absorbtie cu producatorul de biciclete Atelierele Pegas, prima absorbind-o pe cea de-a doua.
Tot Network One Distribution (NOD) a readus la viata televizorul Diamant.
Recent si Alin Laslo, un antreprenor din Maramures, a readus in atentia consumatorului roman Sapunul Cheia, un brand cunoscut in perioada comunista.
De asemenea, un brand care a fost relansat este Optimef, un brand de ceasuri din anii '70 - '80, unul dintre primele nume romanesti din domeniu.
Conceptul ceasului initial a fost o colaborare a intreprinderilor Mecanica Fina si Optica Romana din Bucuresti, de unde si denumirea acestuia, Opti - Optica Romana si Mef - Mecanica Fina.
Iar doi tineri, Andrei Morariu si partenerul sau de business Bogdan Costea, au readus la viata Optimef.
"Totul a pornit in 2014 de la intrebarea: ce s-a intamplat cu industria orologiera din Romania?. Din acel moment si pana cand am tinut primul Optimef in mana au trecut trei ani.", povesteau anterior antreprenorii.
Practic tot mai multe branduri romanesti primesc o noua sansa iar companiile mizeaza pe inovatie sub care integreaza nostalgia.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
25.12.2025, 16:30