07.12.2025, 21:20 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Temu a creat o noua generatie de consumatori - una care nu doar cumpara, ci Si descopera. Consumerismul Temu nu este doar necesitate - este divertisment.
Temu a fost lansata mai intai in SUA, in 2022. Platforma de comert online se afiseaza si acum cu masca unei afaceri americane doar pentru ca are un sediu, minuscul, in Boston. Dar toata lumea stie ca Temu vine din China. Si a venit ca o cometa. In doar un an s-a transformat dintr-o companie necunoscuta intr-o atractie pentru consumatorii europeni si americani. Astazi redefineste comertul electronic mondial.
In Polonia, Temu a intrecut la popularitate liderul local Allegro. In SUA, aplicatia sa de shopping este pe locul doi, dupa cea a Amazon. La nivel global, platforma a raportat 416,5 milioane de utilizatori lunari pentru trimestrul doi al acestui an, o crestere de aproape 70% fata de anul trecut. In Europa, avansul a fost de 74%. Folosind productie in masa ieftina, promovare agresiva si un design tech captivant, imersiv, Temu a transformat shopping-ul intr-un spectacol global, chiar daca poate avea pierderi si de 30% la o comanda. Totul tine de strategie.
Timp de decenii, China a servit drept fabica lumii occidentale, locul unde industria a migrat pentru a supravietui. Forta de munca ieftina in conditii precare a permis productie la costuri mici intr-un ritm extraordinar, schimband obiceiurile de consum dincolo de orice a existat pana atunci. Dar, in ultimii ani, China a devenit piata lumii - nu mai este un simplu producator, ci un furnizor; si nu de imitatii, ci de marci originale, de succes, scrie Ctech, site-ul de stiri de tehnologie al Calcalist, principalul ziar de business din Israel.
Temu a redefinit comertul online, transformand shoppingul intr-o experienta de divertisment Si descoperire, nu doar intr-o necesitate de consum.
Dupa ce Alibaba, JD.com si Taobao s-au impus ca parti esentiale ale comertului chinezesc, compania de fast fashion Shein a fost prima care a depasit semnificativ granitele tarii. Infiintata in 2008, Shein a devenit una dintre cele mai populare astfel de afaceri din lume dupa izbucnirea pandemiei de COVID-19. In 2022, a realizat vanzari globale de 23 de miliarde de dolari - o crestere de 475% fata de anul de dinainte de pandemie, 2019. Punctul sau forte consta in varietatea nesfarsita de produse, un lant de aprovizionare extraordinar si capacitatea de a produce in functie de cerere, totul la preturi foarte mici. La sfarsitul anului 2022, Bank of America a numit Shein "cea mai mare amenintare la adresa comerciantilor online de moda".
Cititi continuarea pe www.businessmagazin.ro
Traducere si adaptare: Bogdan Cojocaru
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.