26.10.2025, 20:46 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Putini si-ar fi imaginat ca o mica fabrica din Toronto, fondata in anii '50 de un imigrant polonez, va ajunge sa faca haine purtate de celebritati pe covorul rosu, sa aiba magazine flagship in cele mai importante capitale ale lumii si sa reprezinte o companie care este listata pe bursele din New York si Toronto. Totusi, povestea demna de scenariu de film este cat se poate de reala si are in centru unul dintre cele mai scumpe branduri de haine sport de exterior, Canada Goose.
Povestea incepe in 1957, cand Sam Tick, proaspat sosit din Polonia in Canada, a fondat o companie modesta de imbracaminte denumita Metro Sportswear Ltd. Produsele erau gandite pentru muncitori, politisti de frontiera sau persoane care aveau nevoie de echipamente rezistente la frigul canadian. Departe de a fi o afacere cu glamour, era o linie de supravietuire: jachete groase, uniforme si accesorii utilitare. Schimbarea a venit odata cu generatia urmatoare. David Reiss, ginerele fondatorului, a preluat conducerea si a pus accent pe specializare. In anii '70 si '80, compania a inceput sa produca haine tehnice pentru expeditii polare si cercetatori din regiuni arctice.
Produsele au fost apreciate pentru rezistenta, iar umplutura cu pene de gasca a devenit semnatura brandului, oferind protectie la temperaturi care coborau cu mult sub zero. De aici avea sa se nasca numele care astazi a cucerit lumea: Canada Goose. Anii '90 si inceputul anilor 2000 au adus o schimbare radicala. Canada Goose a depasit statutul de echipament strict utilitar si a patruns in cultura pop. Prezenta in filme de la Hollywood, precum The Day After Tomorrow, a facut ca jachetele masive cu logo-ul rotund sa fie recunoscute instant. In acelasi timp, in marile orase occidentale, consumatorii urbani au inceput sa adopte stilul parka, nu pentru expeditii polare, ci pentru o iarna in metropole.
Momentul decisiv a fost in 2001, cand la conducerea companiei a venit Dani Reiss, nepotul fondatorului. Intr-o perioada in care aproape toata industria modei isi muta productia in Asia pentru a reduce costurile, Reiss a luat o decizie riscanta: a pastrat fabricile in Canada si a transformat acest lucru intr-un element central al brandului. "Made in Canada" a devenit nu doar o eticheta, ci o promisiune de autenticitate si calitate.
Cititi continuarea pe www.businessmagazin.ro
Surse: Bloomberg, Financial Times, The Guardian, Forbes, Business of Fashion, The New York Times, CNBC, Reuters, Vogue Business, Toronto Star, Wikipedia
Traducere si adaptare: Ioana Matei
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
27.10.2025, 00:06
Urmeaza Gala ZF 2025, luni 17 noiembrie. Enrico Letta, invitatul special al evenimentului: Crearea...