×

Accesează
contul existent

Business international

Business Magazin. Luca de Meo a plecat de la conducerea Renault pentru a resuscita brandul Gucci:...

Business Magazin. Luca de Meo a plecat de la conducerea Renault pentru a resuscita brandul Gucci: Va reusi oare un vanzator de masini sa vanda la fel de bine genti?

07.12.2025, 20:35 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Industria luxului traverseaza o transformare profunda, in care logica exclusivitatii incepe sa fie inlocuita de cea a eficientei. Numirea lui Luca de Meo, fost director Renault, la conducerea Kering - grupul care detine branduri precum Gucci, Balenciaga si Bottega Veneta - marcheaza un moment de ruptura intre vechiul model bazat pe artizanat si noua era a managementului corporatist. Miscarea semnaleaza maturizarea unui sector care, pana nu demult, parea imun la rationalizarea industriala.

Pana nu demult, o asemenea intrebare ar fi parut lipsita de sens. Ce legatura poate exista intre marcile orientate spre productie de masa, care urmaresc economii de scara, si cele care isi bazeaza modelul pe exclusivitate, editii limitate si cheltuieli extravagante? Numirea lui Luca de Meo, fost director general Renault, la conducerea grupului Kering, marcheaza nu doar o schimbare strategica pentru conglomeratul fondat de antreprenorul francez Francois-Henri Pinault, ci si un moment de cotitura pentru intregul sector. Intr-o analiza recenta, The Conversation s-a intrebat daca nu cumva s-a incheiat perioada de expansiune libera a pietei de lux.

La adunarea generala a actionarilor din luna septembrie, Luca de Meo a fost confirmat oficial in functia de CEO al celui de-al doilea cel mai mare grup de lux din Franta. Alegerea unui executiv din industria auto ridica intrebari: poate luxul sa supravietuiasca logicii unei optimizari financiare, tipice industriilor mari si sectorului FMCG (bunuri de larg consum)?

Luxul in transformare

Inca din anii '90, aparitia conglomeratelor precum LVMH si Kering a transformat radical sectorul, impunand o logica industriala, orientata pe rezultate, in locul celei pur creative si de brand. Profitand de marjele ridicate, aceste grupuri au folosit parghii financiare pentru a se extinde rapid, prin achizitia de marci si integrarea verticala a lanturilor de aprovizionare. Au obtinut economii de scara in toate domeniile - de la imobiliare la bugete de marketing -, ceea ce le-a oferit o putere de negociere superioara atat fata de furnizori, cat si fata de marile canale media.

Cititi continuarea pe www.businessmagazin.ro

Traducere si adaptare: Oana Ionita

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.



Articole asemanatoare