×

Accesează
contul existent

Opinii

Business Magazin. Opinie Oliver Strasser, chief operating officer al WU Executive Academy si Martin...

Business Magazin. Opinie Oliver Strasser, chief operating officer al WU Executive Academy si Martin Giesswein, expert in digitalizare si directorul programului AI Transforming: De la IT la management: poate CIO-ul sa devina urmatorul CEO?

21.12.2025, 18:01 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Digitalizarea nu mai este un proiect secundar, ci fundamentul pe care se construieste viitorul unei companii. Pandemia, explozia tehnologiilor de inteligenta artificiala si pietele in continua transformare au accelerat schimbarea. In aceasta ecuatie, Chief Information Officer-ul (CIO) nu mai este doar gardianul sistemelor IT, ci un posibil succesor direct al CEO-ului.Si totusi, in multe organizatii, rolul CIO-ului este inca inteles gresit sau subevaluat - o incongruenta care poate deveni o vulnerabilitate strategica.

In trecut, CIO-ul era perceput ca seful de la IT, cel care spunea "nu se poate". Astazi, el este motorul transformarii si al valorii create in companie", afirma Oliver Strasser, chief operating officer al WU Executive Academy, care organizeaza in Romania programul Bucharest Executive MBA.

Cum a evoluat rolul CIO-ului

Rolul CIO-ului modern s-a mutat in centrul businessului. "Este adevaratul mijlocas al creatiei: fara el, niciun alt departament nu poate performa pe deplin", subliniaza Martin Giesswein, expert in digitalizare si directorul programului AI Transforming Business. "CIO-ul influenteaza direct profitabilitatea si rezilienta unei companii", explica Strasser. In realitatea de astazi, prezenta sa la masa deciziilor nu mai este optionala - este esentiala. CEO-ul se bazeaza tot mai mult pe expertiza CIO-ului pentru a contura strategii de viitor si a implementa transformari complexe. In lipsa unei viziuni tehnologice clare, planurile ambitioase raman doar pe hartie. CFO-ul, confruntat cu presiunea raportarilor rapide si a analizei datelor in timp real, are nevoie de o infrastructura digitala solida - un domeniu care cade in responsabilitatea directa a CIO-ului. Astfel, departamentul financiar nu mai functioneaza izolat, ci in parteneriat cu tehnologia. Departamentul de HR colaboreaza cu CIO-ul pentru a sustine dezvoltarea organizationala, prin platforme moderne de invatare, traininguri digitale si initiative de upskilling. Fara sprijinul IT, adaptarea fortei de munca la noile cerinte devine imposibila. Marketingul si vanzarile depind de IT pentru a crea experiente digitale relevante, personalizate si fluide pentru clienti. De la campanii automate pana la analiza comportamentului utilizatorilor, tehnologia este motorul din spatele fiecarei interactiuni de succes. Productia si logistica se digitalizeaza accelerat. Platformele inteligente, automatizarile si analiza predictiva optimizeaza lanturile de aprovizionare si capacitatea de reactie la schimbari. Toate acestea functioneaza doar daca CIO-ul coordoneaza arhitectura tehnologica din spate.

Lectia gigantilor tehnologici

Amazon, Google sau Microsoft nu au ajuns lideri globali doar prin produse, ci pentru ca au construit modele de business bazate pe infrastructuri IT gandite de la zero pentru performanta. Amazon Web Services, nascut din optimizarea proceselor interne, a devenit unul dintre cele mai profitabile segmente ale companiei. De aici, lectia clara pentru CIO din companii traditionale: rolul lor nu este sa intretina sisteme complicate si dependente de furnizori, ci sa creeze infrastructuri care genereaza agilitate si valoare.

Cititi continuarea pe www.businessmagazin.ro

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.



Articole asemanatoare