23.10.2025, 00:01 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
700 de dolari este suma cu care Radu si Cristina Timis au pornit la drum in antreprenoriat acum 33 de ani, cand au deschis un magazin de 12 mp in sectorul 6 al Bucurestiului. Acela a fost inceputul a ceea ce s-a transformat treptat intr-un intr-o companie cu o cifra de afaceri de 1,12 miliarde lei in 2024, pe cele doua segmente de business ale companiei - mezeluri si ready meals. Astazi, sub umbrela numelui Cris-Tim sunt grupate trei fabrici, 18 magazine proprii si multiple produse care ajung pe rafturile tuturor retelelor de retail care opereaza in Romania, precum si in peste 15.000 de magazine traditionale, dar si in 17 tari din lume. Ce urmeaza? Printre altele, posibila listare la Bursa de Valori Bucuresti, care este insa doar unul dintre pasii pe care ii pregateste familia Timis, ajunsa la cea de-a doua generatie. Despre toti ceilalti pasi, despre investitii, achizitii si dezvoltare povestesc Radu Timis Sr., fondator si presedinte al Cris-Tim Family Holding, si Radu Timis Jr., Cris-Tim Family Holding.
"Succesul a fost de fapt o succesiune de mici succese. Am luat-o de la zero, asa ca nu puteam face pasi foarte mari. Am plecat de fapt la drum cu doar 700 de dolari. Am pornit, am crescut, am si pierdut, apoi am urcat iar."
Asa isi incepe Radu Timis Sr. povestea.
Cris-Tim, in forma care exista astazi - ca un actor de top in industria alimentara romaneasca a pornit la drum in 1992, doar ca in retail.
"Totul a inceput cu un chiosc de 12 metri patrati, deschis de parintii mei, Radu si Cristina Timis. Apoi, in cele peste trei decenii care au urmat, am construit o companie cu trei unitati moderne de productie in Bucuresti si Prahova, cu o retea proprie de magazine si cu distributie nationala integrata", explica Radu Timis Jr., unul dintre mostenitorii businessului si, totodata, cel care conduce compania astazi din pozitia de CEO.
"Succesiunea", unul dintre cele mai bine cotate seriale ale ultimilor ani, vorbeste despre lupta de putere din interiorul unei familii ce detine un imperiu media. Pe scurt, vorbeste despre succesiune si despre ce se petrece in culise atunci cand se intampla acest fenomen. De ce a fost atat de urmarita aceasta drama? Dincolo de script si de jocul actoricesc, dincolo de hainele perfect croite care au dat nastere fenomenului de quiet luxury, a contat si ca, in realitate - nu doar in filme -, lumea intreaga se confrunta cu aceeasi problema majora - transferul intre generatii. Iar aceasta problema este cu atat mai presanta in Romania, unde capitalismul e atat de tanar ca afacerile de familie abia ajung in mainile celei de-a doua generatii. Multe dintre ele nu ajung insa nici acolo, pentru ca antreprenorii fie nu au urmasi, fie acestia din urma nu doresc sa mearga pe drumul deja batatorit de parinti.
Cazul Cris-Tim este insa unul fericit.
Dar pana si numele arata ca afacerea a fost gandita inca de la inceput pentru a fi dusa mai departe de urmatoarele generatii. Numele a fost ales inca din 1992 si reprezinta alaturarea dintre Cris de la prenumele Cristina si Tim de la Timis.
"A fost gandit inca de la inceput ca un brand de familie, cu promisiunea ca in spatele fiecarui produs exista oameni si responsabilitate. Astazi, pentru mine ca fiu al fondatorilor si CEO al companiei, acest nume are o dubla semnificatie: este atat o parte din identitatea familiei mele, cat si o marca recunoscuta la nivel national si international."
Iar faptul ca pe eticheta scrie Cris-Tim nu inseamna doar o garantie pentru consumatori, ci si o responsabilitate pentru el personal - aceea de a duce mai departe povestea inceputa acum peste trei decenii si de a o adapta la viitor, adauga Radu Timis Jr.
Textul integral va fi publicat in editia Business MAGAZIN de saptamana urmatoare.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
23.10.2025, 00:07