![]() |
23.12.2025, 14:56 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
O autostrada care trece peste Carpati prin Valea Prahovei, care sa lege Bucuresti de Brasov, ramane o constanta dezamagire pentru sutele de soferi care tranziteaza zilnic zona: turisti care vor sa ajunga in statiuni, angajati care fac naveta sau soferi de camion pentru care DN1 la Comarnic este ca o imensa parcare.
Deja sunt trei generatii care si-au pierdut speranta ca vor mai fi in viata sa vada o autostrada construita pe aceasta ruta si asteapta rabdatori (sau nu) in coloanele care se formeaza pe zeci de kilometri. Atat de mult stau in coloana incat Waze s-a transformat dintr-o aplicatie care sa iti gaseasca ruta cea mai rapida intr-o forma de comunicare intre soferii plictisiti de atata stat in trafic.
"Ce bine ca iar am platit rovinieta" , spunea ironic un sofer care statea in coloana pe DN1 la Comarnic. "E accident, de ce e coloana?", se intreba naiv un alt sofer.
Weekend de weekend, dar si zilnic in perioada concediilor, Comarnic, Sinaia, Busteni sau Predeal pot fi parcuse la pas mai rapid decat cu masina, iar asta nu pentru ca nu exista rute alternative viabile.
De cel putin 20 - 25 de ani, de cand numarul autoturismelor a crescut, de cand traficul de camioane de marfa a avansat si el odata cu cresterea puterii de cumparare, un singur lucru nu a tinut pasul: infrastructura de transport rutier pe Valea Prahovei.
"Cel mai mult am facut 6 ore intre Bran si Campina in a doua zi din Noul An. Am stat efectiv pe loc, cred ca am facute de la Bran la Predeal 2 ore ", spune Mihaela, o turista care a petrecut Revelionul in Bran. 6 ore un drum de 82 de kilometri....
Pe de alta parte, de la Campina la Brasov sunt circa 60 de kilometri, care pot fi parcursi in mai putin de 2 ore. Asta teoretic, pentru ca daca pleci vineri seara sau sambata dimineata la drum s-ar putea sa constati ca 2 ore ai facut doar pana la Sinaia si mai ai 1-2 ore pana la Brasov. 60 de kilometri in 3-4 ore, 3-4 ore pe care le pierzi in trafic pe DN1 intre Campina si Brasov si intr-o zi banala de miercuri in luna august.
Insa, daca soferii spera de mai bine de doua decenii la un drum decent pe Valea Prahovei, in Moldova, o varianta de drum de viteza la E85 - numit Drumul Mortii din cauza sutelor de accidente din ultimul deceniu, deja s-a realizat.
In aceeasi sambata dimineata, cand sute de soferi "parcau" pe DN1 la Comarnic si sperau sa ajunga rapid in statiunile montane unde sa-si petreaca vacanta, un sofer care a plecat de la Campina la Ramnicu Sarat a parcurs distanta de 110 km in.... mai putin de doua ore, chiar si in conditii de ceata pe autostrada care nu a dus acul kilometrajului nici la 120 km la ora.
Pe 1 decembrie s-a deschis un nou lot de autostrada pe A7 care le permite soferilor sa ajunga de la Ploiesti sau Bucuresti la Focsani, pe un drum modern, fara gropi, fara nervi si fara a-si pune viata in pericol la fiecare pas ca pe Drumul Mortii. Practic, Capitala este legata de Moldova mai rapid printr-o autostrada decat este legata de Brasov desi balanta fortei economice inclina spre Transilvania.
Mai mult, daca pe A3 Ploiesti -Bucuresti, in cei peste zece ani de cand s-a deschis a fost amenajata doar o zona de oprire pentru soferi si nicio benzinarie, pe A7 deja sunt disponibile inca de la inaugurare spatii de odihna si toalete, lucruri esentiale pentru soferii care parcurg distante lungi.
Infrastructura dezvoltata a devenit in tarile civilizate nu doar un lucru obligatoriu, ci o dovada de respect pentru cetatenii care platesc taxele si impozitele obligatorii. Nu poti iesi pe un drum national cu masina daca nu ai Rovinieta platita sau daca nu ai Rovinieta atunci platesti amenda. Insa, nicio autoritate nu a fost "amendata" ca Romania nu are autostrazi pe doua dintre cele mai aglomerate rute : Pitesti-Sibiu si Comarnic - Brasov si ca unii soferi platesc cu viata lipsa unei infrastructuri moderne.
Iar ironia sortii face ca Moldova, zona catre care multi se uitau ca la "saraca Romaniei", sa fie cea care beneficiaza de aceasta autostrada si nu Valea Prahovei unde o noapte de cazare ajunge si la mai bine de 1.000 de lei sau chiar si 3.000 de lei in perioada Craciunului.
Si mai ironic ar fi daca in urmatorii ani "saraca Romaniei" sa fie aleasa de turistii care s-au saturat de traficul insuportabil de pe Valea Prahovei, dar si de preturile mari la cazare. Lepsa (Vrancea), Sarata Monteoru (Buzau) sau la cramele din Dealu Mare s-ar putea sa devina in urmatorii ani puncte importante de atractie pentru turistii romani in detrimentul celor de pe Valea Prahovei.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
23.12.2025, 14:56