![]() |
14.10.2025, 15:43 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Intr-o perioada in care mii de tineri aleg anual sa plece in afara tarii, Paul Sandru, masterand la Facultatea de Stiinte Economice si Gestiunea Afacerilor (FSEGA) din Cluj-Napoca, alege sa ramana. Vrea sa invete, sa se formeze si sa creasca profesional in Romania - pas cu pas, nu peste noapte.
"Momentan nu ma gandesc sa plec din tara. Astept sa vad ce-mi aduce viitorul, dar nu imi doresc sa plec."
Paul face parte dintr-o generatie care intelege ca stabilitatea financiara nu se construieste peste noapte, dar care asteapta de la angajator mai mult decat un salariu la final de luna.
In plus, pentru el si pentru tinerii de varsta lui, predictibilitatea nu inseamna doar siguranta locului de munca, ci si un cadru economic coerent, in care planurile pe termen lung sa poata fi gandite fara teama schimbarilor bruste de politici, taxe sau directie strategica.
Ce ofera in schimb? O motivatie autentica de a invata si de a creste, dublata de nevoia de a intelege concret unde duc acele eforturi.
"In momentul actual, cum nu am foarte multa experienta, consider ca, in primul rand, ar trebui sa dobandesc experienta teoretica", a spus Paul Sandru, aratand ca inceputul carierei nu este doar despre venituri, ci despre formare.
El a fost prezent in cadrul editiei speciale a ZF Live organizata cu ocazia lansarii suplimentului Gen Z student la Cluj.
Tinerii ca Paul nu pot fi motivati exclusiv prin beneficii materiale, ci printr-un mix intre autonomie, feedback constant si oportunitati reale de dezvoltare.
"Mi-ar placea foarte mult un job care sa imbine partea creativa cu cea analitica", spune Paul, definind intr-o singura propozitie ce cauta anumiti tineri din generatia lui: un loc de munca unde competentele tehnice se intalnesc cu libertatea de a aduce idei noi.
Cand vine vorba despre asteptarile salariale, Paul este direct: "Pentru inceput, nu pot sa spun ca am asteptari prea mari. Undeva la 3.000 de lei net."
Desi nu a lucrat inca in domeniul sau de studiu, a experimentat munca intr-un call-center, o etapa care i-a oferit o perspectiva practica si l-a ajutat sa isi suplimenteze veniturile.
"Am lucrat la un call-center", spune el. Nu idealul profesional, dar o etapa necesara pentru a intelege dinamica muncii.
Pentru Paul, marketingul, analiza de date si brandurile cu identitate clara reprezinta o forma de exprimare profesionala.
"Mi-ar placea foarte mult sa lucrez la Disney, pentru ca imi place ca activeaza in multe domenii." Dar nu exclude nici un exemplu local: "Un alt brand, ca sa fie si unul romanesc, ar fi 5 to go. Mi-ar placea sa ma implic in zona de marketing si identitate vizuala, in modul in care brandul se prezinta".
Aceasta deschidere atat pentru brandurile globale, cat si pentru cele romanesti, arata o generatie care isi doreste sa fie parte dintr-o poveste, nu doar sa bifeze un job.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.