×

Zf 24

Romania a fost cea mai dinamica piata europeana pentru grupul francez Carrefour in 2023, cu o...

Romania a fost cea mai dinamica piata europeana pentru grupul francez Carrefour in 2023, cu o crestere de 7% a vanzarilor like-for-like

26.02.2024, 11:19 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

Romania a fost cea mai dinamica piata europeana pentru grupul francez Carrefour in 2023, cu o crestere de 7% a vanzarilor like-for-like, ultimul trimestru al anului fiind marcat de achizitia retelei de hipermarketuri Cora.

In 2022, Carrefour Romania a avut un business total de peste 14,7 mld. lei (circa 3 mld. euro), cu 12,6% mai mare decat in 2021.

"Anul 2023 reprezinta o borna pentru Carrefour Romania - nu numai ca am finalizat achizitia Cora, ci am obtinut si o crestere remarcabila de 7% a cifrei de afaceri de la an la an, cea mai mare crestere din regiune. Aceasta realizare este o dovada a fortei si rezilientei operatiunilor noastre intr-un mediu dificil, marcat inca de inflatie. Abordarea noastra centrata pe client, vizibila in toate campaniile noastre comerciale, care isi propun sa fie un sprijin de zi cu zi pentru nevoile clientilor nostri, a fost din nou confirmata de alegerea romanilor - aceste rezultate sunt un indiciu puternic ca ramanem in topul preferintelor lor, iar obiectivul nostru este de a fi printre alegerile lor preferate si in 2024, cu sprijinul echipelor noastre exceptional de dedicate. In conformitate cu strategia Grupului, vom continua sa ne mentinem disciplina financiara stricta si sa investim in expansiune, deruland campanii comerciale tintite, dezvoltand marca proprie si realizand finalizarea integrarii Cora.", a declarat Regis Moratin, Chief Financial Officer Carrefour Romania.

In T4/2023, cresterea a fost de 4,7% LFL (dupa A4,5% LFL in T3), in ciuda unei baze comparabile ridicate (A17,8% LFL) si datorita incetinirii infatiei.

"Aceasta performanta refecta imbunatatirea volumelor si cresterea traficului in magazine. Trimestrul a fost marcat de integrarea retelei de magazine Cora", se precizeaza in comunicatul companiei. In urma achizitiei operatiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour a ajuns la aproximativ 450 de magazine in 113 orase din tara.

La nivelul grupului, Carrefour a raportat un avans de 10,4% pe o baza comparabila, vanzarile ajungand la 94 miliarde euro. Veniturile operationale recurente s-au redus cu 4,7%, la 2,2 miliarde euro, in conditiile in are segmentul de e-commerce a urcat cu 26%.

"In 2023, Carrefour si-a confrmat forta modelului sau, intr-un mediu marcat de o infatie ridicata in Europa, si a continuat sa isi imbunatateasca performanta economica. Aceste rezultate provin din munca asidua si din angajamentul exceptional de zi cu zi al echipelor Carrefour si al partenerilor francizati. Ele confrma, totodata, relevanta planului Carrefour 2026, ale carui efecte sunt deja vizibile, cu o dinamica puternica in vanzarile de marci proprii si in e-commerce, si cu o disciplina puternica in materie de costuri. De asemenea, Grupul a profitat de oportunitatile de a-si consolida pozitia pe pietele sale cheie, in special prin anuntarea achizitiilor Cora si Match in Franta. In acelasi timp, integrarea Grupo BIG in Brazilia progreseaza rapid. Datorita acestor performante, Carrefour a generat un nivel ridicat de flux de numerar net liber, si-a majorat semnificativ dividendele, a anuntat un nou program de rascumparare de actiuni si a crescut din nou participarea angajatilor la profit in Franta", a declarat Alexandre Bompard, Chairman si CEO Carrefour.

In Romania, Grupul si-a mentinut ritmul pozitiv cu o crestere LFL de 7%, in special datorita campaniilor comerciale, cea mai semnificativa actiune de acest gen fiind campania Top 100 produse HIT, prin care sunt selectate saptamanal 100 de produse alimentare si nealimentare la cel mai mic pret de pe piata. O alta initiativa de acest fel este Bonul de Weekend prin care Carrefour ofera o reducere de 20% la patru categorii de produse, sub forma unui voucher pentru urmatoarea sesiune de cumparaturi.

Carrefour sustine o serie de comunitati locale, prin Cooperativa Agricola Varasti, prima de acest gen fondata de retailer in Romania, Deschidem Vinul Romanesc, Crestem Romania BIO, Gradina Noastra si Poftim Branza Romaneasca sau Plata cu PET.

Carrefour Romania opereaza in Romania prin cinci entitati juridice principale: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operational SRL, Supeco Investment SRL si, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare