×

Accesează
contul existent

Zf 24

Start-up-ul eAWB - marketplace pentru servicii de curierat: Am lansat a lansat o asistenta AI...

Start-up-ul eAWB - marketplace pentru servicii de curierat: Am lansat a lansat o asistenta AI numita DANA, care gestioneaza deja 40% din solicitarile clientilor

02.08.2025, 12:00 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Marketplace-ul de servicii de curierat eAWB, care si-a reconstruit recent intreaga platforma cu ajutorul inteligentei artificiale, continua procesul de automatizare prin lansarea unei asistente AI numita DANA, dedicata serviciilor de suport pentru clienti din sectorul de curierat din Romania. In ultima luna, in perioada de testare, DANA a gestionat complet 40% din totalul solicitarilor, iar compania estimeaza ca acest procent va ajunge la 80% pana in septembrie.

Lansarea noului asistent virtual face parte din strategia mai ampla a companiei de a scala operatiunile cu ajutorul tehnologiei, in contextul in care vizeaza afaceri de 2 milioane de euro in urmatoarele 12 luni si pregateste extinderea la nivel european sub brandul europarcel.com.

Ca urmare a implementarii asistentei AI DANA, timpul de raspuns la solicitari s-a redus cu 90%, iar aproximativ 35% dintre cereri sunt rezolvate chiar de la primul mesaj transmis de client. In prezent, doar 5% din tichetele de suport mai necesita interventie umana.

"Integrarea unei asistente AI precum DANA este un pas firesc intr-un sector care se digitalizeaza rapid. Piata serviciilor de curierat, expres si colete din Europa este in crestere constanta, sustinuta de e-commerce si de cererea pentru livrari rapide. In acest context, automatizarea suportului pentru clienti devine o necesitate operationala, nu doar o optiune tehnologica," a declarat Radu Metes, CEO si cofondator eAWB.

Cum functioneaza asistenta AI?

DANA este un sistem bazat pe algoritmi care identifica tipul de utilizator si contextul solicitarii, oferind solutii rapide si personalizate. Interactiunea este directionata automat catre unul dintre cei patru agenti virtuali specializati, care gestioneaza urmatoarele categorii: probleme legate de ridicarea sau livrarea coletului, probleme tehnice ale platformei, situatii speciale si asistenta comerciala. Datele din perioada de testare arata ca 50% din solicitari sunt rezolvate in cel mult trei mesaje. In cazul in care o situatie depaseste capacitatea de rezolvare a AI-ului, DANA redirectioneaza utilizatorul catre un operator uman.

Lansat in aprilie 2024, marketplace-ul eAWB a ajuns in prezent la peste 50.000 de utilizatori activi si isi propune sa atinga pragul de 80.000 de clienti pana la finalul acestui an, tintind totodata o cifra de afaceri de un milion de euro pentru 2025.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare