01.12.2025, 23:19 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Ani la rand, hot dogii ramasi neconsumati si conservele de paste de tomate pe jumatate goale din frigidere au urmat rapid calea gunoiului in bucatariile americane. Acum insa din cauza inflatiei si costurilor ridicate ale alimentelor, resturile de mancare sunt "promovate" mai des, ajungand sa constituie cateordata felul principal, scrie The Wall Street Journal.
De exemplu, Kelly Bair, profesor de arhitectura in Chicago indeasa resturile de legume si oasele ramase in pungi de plastic si le pune in congelator. Acestea sunt adesea folosite mai apoi in diverse preparate, in supe, cu orez si quinoa.
Pentru familia sa, restaurantele au devenit de asemenea o sursa, Bair, sotul ei si cei doi fii aducand acasa orice oase ramase, de vita, porc sau pui.
Sarah Duggal din Plymouth, Minnesota, este la fel de hotarata sa valorifice din plin orice aliment ramas in farfurie atunci cand ia masa in oras, ceea ce se intampla, ca in cazul multor americani, tot mai rar in prezent.
Mancare chinezeasca la pachet? Orezul ramas se transforma intr-o cina cu orez prajit. Pizza ramasa este taiata, incalzita si amestecata cu oua.
Totul, de la resturi de parmezan la un sfert de conserva de lapte de cocos, este potrivit pentru una din "serile cu resturi de mancare" ale Norei Schlesinger, consultant de afaceri. Sotul sau este de partea sa. Mesele pregatite astfel au un gust bun, ii ajuta sa faca economii si in plus rezulta mai putine vase murdare.
Inflatia scapata de sub control ce a urmat pandemiei a facut ca americanii sa-si cheltuie cea mai mare parte din venituri pe alimente din ultimele aproximativ trei decenii. Desi preturile alimentelor s-au mai stabilizat in general de atunci, unele bunuri de baza, cum ar fi carnea de vita, cafeaua si ciocolata devin tot mai scumpe.
Pe Wall Street, atasamentul consumatorilor de resturile de mancare este monitorizat indeaproape.
John Baumgartner, analist la Mizuho, care urmareste obiceiurile consumatorilor legate de resturile de mancare de 15 ani, spune ca 49% dintre respondenti au declarat in octombrie ca au mancat mai multe resturi decat cu sase luni in urma, un nivel record. De obicei, procentul este in jurul a 20%, arata Baumgartner. In prezent, procentul creste chiar si in randul americanilor mai instariti.
Marile companii de alimente, ca General Mills si Conagra, spun ca presiunile economice ii determina pe tot mai multi americani sa gateasca de la zero. Potrivit lui Brendan Foley, CEO al producatorului de condiment McCormick, consumatorii cumpara mai multe condimente pentru a da un plus de savoare mancarurilor gatite acasa.
Amanda Frederickson, blogger culinar, a contribuit la popularizarea practicii "cautarii prin frigider" pe socia media. Cu aproximativ opt ani in urma, aceasta a lansat o serie de videoclipuri pe Instagram in care pregateste mese folosind resturi de alimente pe care le gaseste prin frigider.
"Incercam cu totii sa ne dam seama ce sa gatim la cina si cu totii incercam sa facem economii la alimente. Daca arunci mancare, practic arunci cu banii", arata aceasta.
Departamentul Agriculturii ofera un ghid cu privire la gestionarea resturilor de alimente, sfatuindu-i pe consumatori cu privire la impachetarea, reincalzirea si dezghetarea acestora.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
01.12.2025, 23:19