×

Accesează
contul existent

Business Hi-Tech

Tudor Mihailescu, seful hipermarketului online Freshful, parte din grupul eMAG: Tintim afaceri de...

Tudor Mihailescu, seful hipermarketului online Freshful, parte din grupul eMAG: Tintim afaceri de 500 de milioane de lei anul acesta si pregatim un al doilea depozit pentru a atinge pragul de 2 miliarde de lei. "Logistica proprie este cheia"

07.06.2025, 11:05 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Freshful, hipermarketul online din portofoliul grupului eMAG, a incheiat anul 2024 cu o cifra de afaceri de 357 de milioane de lei si peste 1,2 milioane de comenzi livrate. Compania tinteste pragul de 500 de milioane de lei afacero anul acesta si se pregateste pentru o expansiune care sa o duca, in cativa ani, la venituri de 2 miliarde de lei, a declarat Tudor Mihailescu, COO si General Manager Freshful in cadrul unei conferinte de presa.

"Anul 2024 a fost un an de maturizare, normal pentru un business cu o vechime de 3 ani. Am crescut capacitatea depozitului si, implicit, flota logistica cu circa 50%. Am depasit 1,2 milioane de comenzi, o cifra de afaceri de 357 de milioane de lei", a afirmat Tudor Mihailescu .

"Logistica face diferenta"

Potrivit sefului Freshful, valoarea cosului mediu pentru comenzile primite de Freshful, in valoare de 343 de lei - de aproximativ trei ori mai mare decat cel dintr-un hipermarket fizic - se bazeaza pe un element fundamental: controlul total asupra lantului logistic.

"Daca oferte online, sa spunem, in zona de grocery erau si inainte de nasterea Freshful, ce e foarte diferit la Freshful este ca avem o logistica 100% a noastra, in controlul nostru, si putem controla calitatea de la un capat la celalalt. Avem depozit al nostru unde practic aducem marfa de la cei circa 500 de furnizori, cu zone de la congelat pana la ambiental. Fiecare produs in zona lui. Avem livrare proprie si curieri proprii, angajati, si asta face diferenta in experienta de livrare, iar masinile cu care livram asigura un lant termic continuu, practic de la furnizor pana la usa clientului ", a explicat Mihailescu.

Freshful a dezvoltat o serie de noi functionalitati menite sa simplifice viata clientilor si sa integreze cumparaturile saptamanale intr-un flux digital convenabil. Printre acestea se numara optiuni precum Add to Order, BuyMore / SaveMore pentru produse de consum regulat, sau Retete, de unde ingredientele pot fi adaugate in cos cu un singur click. O functionalitate esentiala, spune Mihailescu, este posibilitatea de a plati cu bonuri de masa.

Unul dintre programele cu cel mai mare succes este insa cel de returnare a ambalajelor din Sistemul Garantie-Returnare (SGR), un proces pe care Freshful l-a simplificat.

"In noiembrie anul trecut am spart o paradigma, in sensul ca poti sa faci returul SGR tot cu noi, cand iti livram o comanda. Clientii ne predau un sac cu ambalaje - atat trebuie sa faca - noi le ducem. Avem RVM (Reverse Vending Machine) la depozit, le numaram si banii intra in contul clientului. Este o experienta foarte buna si feedbackul clientilor a fost absolut spectaculos", a declarat seful Freshful. Succesul este vizibil in cifre: "Este un program care in sase luni a ajuns sa colecteze 1,3 milioane de ambalaje intr-o luna - asta in martie. In ultima luna am ajuns deja la 1,5 milioane si, probabil, pe perioada verii vom depasi 2 milioane - un lucru de care noi suntem foarte, foarte mandri, fiindca facem colectarea foarte, foarte usoara ".

Planul "Freshful 2.0"

Freshful se pregateste de urmatoarea etapa de crestere, numita intern "Freshful 2.0". Planul este sustinut de un buget de investitii de circa 10 milioane de euro pentru operatiunile curente, la care se adauga o investitie separata, pentru extinderea capacitatii logistice.

"Ambitia noastra este sa ajungem in cativa ani la 2 miliarde de lei cifra de afaceri, care ar fi o crestere de cinci-sase ori fata de nivelul actual. Ca sa ajungem acolo, vom avea nevoie de un al doilea depozit si suntem in fazele finale in a defini acest plan ", a anuntat Tudor Mihailescu. Noul depozit, care va fi localizat tot in zona Bucurestiului, este un proiect complex, cu un orizont de implementare de pana la 18 luni. Mihailescu a declarat ca grupul nu a selectat inca unde va fi construit noul depozit.

Pe langa extinderea capacitatii fizice, planurile includ si imbunatatirea serviciilor: ¬ Livrare mai rapida: Compania va extinde treptat livrarea in intervale de o ora, serviciu deja disponibil pentru circa 20% din suprafata Bucurestiului. ¬ Ultra-proximitate prin Freshful Now: Serviciul de livrare ultra-rapida, operat din 3 dark stores, unde 95% din comenzi sunt pregatite in sub 5 minute, va fi de asemenea extins. ¬ Personalizare avansata: "Vrem sa oferim o solutie din ce in ce mai personalizata. Daca am un client care are afinitate in zona de carne, magazinul nostru sa fie mult mai aproape de aceasta zona, sa-i recomande lucruri relevante ".

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare