28.11.2025, 00:08 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
¬ Cele 200 de deschideri sunt planificate pana in 2030, avand ca an de referinta 2024 ¬ Compania are local peste 380 de unitati de discount cu afaceri de 24 mld. lei anul trecut, plus 10%. Alberto Chueca, CEO al Lidl Romania, cel mai puternic executiv din comertul local, anunta ca discounterul continua sa se dezvolte pe plan autohton, piata locala avand un rol strategic in cadrul grupului german. "Angajamentul nostru in Romania ramane ferm, acela de a deschide inca 200 de magazine pana in 2030, raportat la anul 2024. Investitiile noastre din ultimii ani reflecta increderea pe care o avem in potentialul economic al Romaniei si in rolul strategic al pietei locale pentru dezvoltarea Lidl la nivel european", afirma executivul. Lidl a intrat pe piata locala in 2011, preluand circa 100 de magazine de la Plus Discount. Apoi, compania s-a extins de la zero si continua sa o faca. "Doar in 2024, am investit local 160 milioane de euro, adica circa 2,8% din totalul investitiilor straine facute la noi in tara anul trecut. Cifrele reflecta angajamentul nostru ferm de a investi pe plan local, cu incredere in potentialul pietei romanesti (...)", continua el in ceea ce reprezinta un vot de incredere pentru economia locala. Executivul adauga ca pentru a sustine un ritm constant al investitiilor este nevoie in primul rand de un cadru administrativ si fiscal stabil si previzibil. Simplificarea proceselor de autorizatie necesare pentru construirea si, mai apoi, deshiderea unui magazin sau un depozit, precum si digitalizarea procedurilor ar reduce semnificativ barierele birocratice si ar permite companiilor sa implementeze proiecte mai rapid. "Totodata, asa cum am spus si cu alte ocazii, predictibilitatea fiscala ramane esentiala." Totodata, expansiunea retailului trebuie sustinuta de investitii in productia locala, in special cea agroalimentara. ZF a tot scris in ultimii ani ca retailerii straini (de orice fel, nu exista o statistica defalcata) au pompat 21,5 mld. euro in Romania, in timp ce in productia de alimente, investitiile straine directe sunt de aproape cinci ori mai mici. Asta face ca piata locala sa fie net importator in multe segmente. "Una dintre cele mai importante nevoi economice este dezvoltarea capacitatilor locale de productie, in special in sectoarele agroalimentare. O productie locala solida inseamna lanturi de aprovizionare mai eficiente, costuri logistice mai mici si produse mai proaspete pentru consumatori. (...) este nevoie de un efort comun intre producatori, autoritati si retaileri", completeaza Alberto Chueca.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
28.11.2025, 00:07
Gasirea unui CEO la Hidroelectrica, cea mai puternica firma din energia Romaniei, misiune imposibila