21.11.2025, 12:58 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Japonia, patria unor giganti auto precum Toyota, Honda, Nissan sau Mazda si unul dintre promotorii timpurii ai electrificarii si masinilor hibrid, face o schimbare de directie care a surprins atat pietele, cat si analistii din domeniul energiei. Guvernul condus de premierul Sanae Takaichi a aprobat un program economic masiv in care masurile de sprijin pentru combustibilii clasici ocupa un loc central, inclusiv eliminarea accizelor pe benzina si o interventie directa pentru reducerea pretului la pompa cu pana la 50%, scrie Bloomberg.
Decizia vine intr-un moment in care trecerea catre energie verde globala incetineste vizibil, iar constructorii japonezi, cunoscuti pentru abordarea lor prudenta, par sa fi castigat timp in fata presiunilor de a imbratisa radical trecerea la masini 100% electrice. In loc sa accelereze tranzitia, Tokyo alege sa protejeze consumatorii si industria auto traditionala, mizand ca vehiculele pe combustie interna, inclusiv automobilele hibride, vor continua sa joace un rol major in urmatorul deceniu.
In total, guvernul pune la bataie aproximativ 117 miliarde euro, cel mai mare program economic de la pandemie.
Din aceasta suma, o componenta consistenta vizeaza direct piata carburantilor:
aproximativ 5,5 miliarde euro pentru eliminarea taxei pe benzina; interventii suplimentare pentru reducerea presiunii preturilor, cu scopul explicit de a face alimentarea "semnificativ mai ieftina".Cu aceste masuri, autoritatile urmaresc ca pretul unui litru de benzina, care in Japonia este printre cele mai ridicate la nivelul tarilor dezvoltate, sa scada chiar la jumatate in urmatoarele luni.
Inflatia persistenta a erodat puternic veniturile gospodariilor: preturile au crescut constant timp de 43 de luni, cea mai lunga perioada de dupa 1992.
In acest context, guvernul Takaichi mizeaza pe masuri rapide si vizibile. Reducerea pretului benzinei aduce un efect imediat, intr-o tara in care transportul personal ramane esential.
Totodata, automobilele electrice nu au prins tratiunea anticipata in Japonia: preturile raman ridicate, infrastructura de incarcare este insuficienta, iar constructorii locali au investit masiv in hibride - nu in modele full-electric.
Eliminarea accizelor pe benzina de catre una dintre cele mai mari economii ale lumii transmite un mesaj puternic: tranzitia energetica rapida este, pentru moment, prea costisitoare social si economic.
Cititi continuarea pe www.businessmagazin.ro
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
21.11.2025, 12:58