×

Accesează
contul existent

Externe

Europa pe șine: Trenuri de mare viteză vor lega capitalele UE, înjumătățind timpul de călătorie

Europa pe șine: Trenuri de mare viteză vor lega capitalele UE, înjumătățind timpul de călătorie

06.11.2025, 15:42 Sursa: mediafax.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Calatoriile cu trenul intre marile orase europene ar putea deveni, in urmatorii ani, mai rapide, mai usoare si mai prietenoase cu mediul. "Calatoriile in Europa ar trebui sa fie usoare, rapide si durabile", transmite Comisia, subliniind ca obiectivul principal este conectarea capitalelor si marilor orase prin trenuri moderne, care pot atinge viteze de peste 200 km/h si, acolo unde este fezabil economic, chiar peste 250 km/h. Pe multe rute europene, timpul se injumatateste Noul plan, bazat pe Reteaua Transeuropeana de Transport, isi propune sa reduca semnificativ timpii de calatorie intre capitalele Uniunii Europene, transformand trenul intr-o alternativa reala la zborurile pe distante scurte. Potrivit estimarilor Executivului european, pasagerii vor ajunge mult mai repede la destinatie: calatoria dintre Copenhaga si Berlin se va reduce de la sapte la patru ore, cea dintre Paris si Roma de la aproape unsprezece ore la mai putin de noua, iar traseul Sofia - Atena va scadea spectaculos, de la treisprezece ore si patruzeci de minute la doar sase ore. De asemenea, legatura dintre Viena si Liubliana va fi parcursa in aproximativ patru ore si jumatate, fata de cele peste sase ore de acum. Trenuri care vor uni Vestul si Estul Sunt prevazute si noi conexiuni transfrontaliere care vor uni marile orase ale Europei. Printre acestea, ruta Lisabona - Madrid - Paris, ce va lega Peninsula Iberica de centrul continentului, precum si coridorul Tallinn - Riga - Vilnius - Varsovia, care va facilita conexiunile dintre statele baltice si Europa Centrala. "Aceste trasee vor face Europa mai conectata si mai usor de parcurs, sprijinind in acelasi timp obiectivele de mobilitate verde", spun oficialii europeni. 20 de milioane de tone de combustibili ecologici Initiativa feroviara este completata de planul de investitii pentru transport sustenabil, axat pe dezvoltarea combustibililor regenerabili si cu emisii reduse de carbon, in special pentru aviatie si transportul maritim. Comisia estimeaza ca, pentru atingerea obiectivelor RefuelEU Aviation si FuelEU Maritime pana in 2035, vor fi necesare 20 de milioane de tone de combustibili sustenabili, investitiile totale ridicandu-se la aproximativ 100 de miliarde de euro. Cele doua programe urmaresc reducerea emisiilor de carbon in aviatie si transportul maritim prin utilizarea combustibililor verzi. Un singur bilet pentru mai multe tari Pentru a transforma in realitate proiectul, Comisia Europeana vrea sa elimine blocajele la frontiere si sa asigure reguli comune pentru constructia si functionarea liniilor feroviare. Totodata, urmareste sa atraga mai multe investitii in infrastructura si tehnologie si sa creeze un sistem unic de rezervare a biletelor, astfel incat pasagerii sa poata cumpara un singur bilet pentru o calatorie care trece prin mai multe tari. Planul include, de asemenea, o strategie financiara coordonata la nivel european, menita sa mobilizeze resursele necesare prin fonduri europene, parteneriate public-private si initiative comune intre statele membre. Trenurile viitorului, pe agenda Bruxelles-ului "Scopul nostru este un transport european mai eficient, mai competitiv si mai prietenos cu mediul", au transmis oficialii europeni, precizand ca extinderea trenurilor de mare viteza va ajuta atat la scaderea emisiilor de carbon, cat si la revigorarea economiilor locale si a turismului." Pachetul prezentat de Comisie este o propunere politica si strategica, care urmeaza sa fie analizata si adoptata de Parlamentul European si Consiliul UE.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.



Articole asemanatoare