18.11.2025, 13:15 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Industria de leasing a avut rezultate bune in ceea ce priveste sprijinirea economiei europene in ansamblu, ceea ce este din ce in ce mai important acum, avand in vedere ca la Bruxelles se discuta intens despre competitivitatea generala a economiei, inovare si rolul Uniunii intr-un sistem geopolitic in curs de dezvoltare, a declarat Richard Knubben, Director General Leaseurope in cadrul conferintei ALCCR - UN NOU NUME, ACELEASI VALORI.
"Daca ne uitam la 2024, industria continua sa creasca. In ansamblu, cresterea afacerilor noi pentru toti membrii nostri este de aproximativ 3,5%. Cel mai mare castigator, si acest lucru a fost mai mult sau mai putin acelasi in ultimii 5-6 ani, este industria auto. In functie de piata, leasingul auto reprezinta acum intre 60 si 70% din total si continua sa creasca". Ce a mai declarat Richard Knubben:¬Pe piata primara, leasingul pare sa fie acum cel mai important motor. In schimb, pe piata secundara, predomina finantarea, deoarece aproximativ 80% din resurse sunt utilizate pentru achizitionarea de masini second-hand, si nu de masini noi.
¬Industria noastra a avut rezultate bune in ceea ce priveste sprijinirea economiei europene in ansamblu, ceea ce este din ce in ce mai important acum, avand in vedere ca la Bruxelles se discuta intens despre competitivitatea generala a economiei europene, inovare si, mai important, rolul Uniunii Europene intr-un sistem geopolitic in curs de dezvoltare
¬Prin urmare, Uniunea Europeana incearca sa se inarmeze, si prin asta nu ma refer la arme, ci la capacitatea de a ramane competitiva si de a putea concura cu alte parti ale lumii.
¬Leasingul a fost recunoscut ca un factor cheie in acest sens. Legiutorii privesc leasingul ca pe un factor cheie, pe care il pot folosi pentru a pune anumite lucruri in miscare.
¬Pactul Verde exista in continuare, dar multe dintre componentele sale nu mai sunt neaparat puse in aplicare asa cum ar fi trebuit sa fie, din doua motive. In primul rand, am asistat la o divizare generala a peisajului politic. Parlamentul European a cunoscut o schimbare notabila in ceea ce priveste echilibrul de putere in favoarea partidelor de dreapta, iar acelasi lucru este valabil si pentru Consiliu.
¬In trecut existau mai multe guverne de stanga, acum se observa o tendinta de trecere catre guverne de dreapta. Acest lucru are un efect imediat asupra prioritatilor Consiliului si ale Parlamentului European, ceea ce are un efect intern asupra directiei generale a Europei. Acum, competitivitatea, separat de aceasta, este, de asemenea, integrata in acest Green Deal 2.0.
¬Ar trebui sa continuam sa urmarim Pactul verde, dar ar trebui sa aiba si sens din punct de vedere economic, adica nu ar trebui sa pierdem, nu ar trebui sa distrugem industrii.
¬Exista un intreg pachet de acte legislative legate de raportarea ESG care vor fi supuse aprobarii Parlamentului si Consiliului.
In prezent, tocmai am votat pachetul omnibus si ar trebui sa fac un pas inapoi. Comisia a decis ca multe dintre normele pe care le avem astazi trebuie ajustate in mod semnificativ. Pe 10 decembrie, Comisia spera sa adopte noul pachet Osimov, cu doua elemente. Una este revizuirea regulamentului privind CO2 si a doua, regulamentul privind leasingul corporativ. Pentru leasingul european si pentru membri, aceasta este o problema enorma: noi cumparam deja marea majoritate a masinilor electrice cu baterie. Cu toate acestea, nu putem cumpara mai mult decat ne permit conditiile pietei, deoarece trebuie sa gasim clienti, iar clientii trebuie sa gaseasca un vehicul care sa corespunda nevoilor lor.
¬Daca se impun procentaje de achizitie stabilite in mod arbitrar acestor companii, rezultatul final va fi acela ca se vor indeparta clientii sau ca acestia vor solicita prelungirea contractelor pentru flota existenta, dar nu se vor inregistra mai multe achizitii de vehicule electrice cu baterii. Deci, de fapt, cea mai mare problema pe care o avem in prezent pe masa este propunerea privind leasingul corporativ. Aceasta va fi adoptata pe 10 decembrie.
¬Leasingul si finantarea consumatorilor sunt acum recunoscute ca instrumente critice pentru imbunatatirea economiei, precum si pentru facilitarea inovarii.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
18.11.2025, 19:48
Prima masina de lupta blindata romaneasca 4X4, VLAH, va fi prezentata public luna viitoare