Informații utile

Veste importantă pentru tine

Te invităm să afli mai multe despre viitorul Orange Money.

Pe 23 august am ajuns la un acord prin care aplicația și produsele Orange Money România urmează să fie transferate către Alpha Bank România. Transferul se va finaliza in data 12 ianuarie 2024, după ce parcurgerea tuturor pașilor specifici unor astfel de tranzacții, inclusiv după primirea aprobărilor de la autorități.

În perioada următoare vei putea accesa și utiliza aplicatia Orange Money și produsele pe care le ai în același mod ca până acum. Pe masură ce vor aparea modificări, te vom informa.

Și pentru că vrem ca această schimbare să fie în avantajul tău, noi facilități vor fi disponibile în curând în aplicație, adaptate nevoilor tale financiare.

Experiența și stabilitatea Alpha Bank România în domeniul bancar, de aproape 30 de ani, alături de soluțiile și experiența digitală a Orange Money, vor duce mai departe misiunea noastră de a inova și de a-ți oferi noi produse și servicii financiare 100% digitale.

Pentru și mai multe detalii, te rugăm să citești mai jos secțiunea Întrebări frecvente sau Notificare cu privire la transferul contractului catre Alpha Bank Romania precum și Notificare dupa transferul contractului catre Alpha Bank Romania.

Întrebări frecvente

Ce este important să știe clienții Orange Money pe durata transferului businessului la Alpha Bank Romania?

Clienții Orange Money vor continua să aibă acces la aceleași produse, servicii și beneficii ca și până acum. Aplicația Orange Money va avea aceeași denumire și aceleași functionalități. Procesul de transfer va presupune o serie de ajustari tehnice generate de transfer precum schimbarea codului tau IBAN, iar aceasta modificare iti va fi adusa la cunostinta in timp util prin email si SMS. Noul cod IBAN il vei regasi in aplicatia mobila incepand cu data de 12 ianuarie 2024, simplu si comod, oricand vei avea nevoie. Totodată, beneficiile din ofertele promoționale se vor acorda conform detaliilor prezentate aici: https://www.orange.ro/money/oferte/

Ce se schimbă pentru clienții Orange Money?

Termenii contractuali comerciali vor rămâne la fel chiar dacă după data de 12 ianuarie 2024, data transferului, partenerul tău pentru serviciile financiare digitale va fi Alpha Bank România. Transferul afacerii către Alpha Bank România nu implică modificarea costurilor produselor Orange Money.

Când vor fi preluate serviciile și produsele Orange Money de către Alpha Bank?

Preluarea serviciilor și produselor Orange Money se va realiza incepand cu data de 12 ianuarie 2024.

Unde pot solicita clienții Orange Money suport pentru produsele pe care le au?

Dacă au nevoie de suport, clienții ne pot contacta la fel ca până acum- prin chat, în secțiunea Contact din aplicația Orange Money sau prin apel la unul din numerele 300 (valabil din rețeaua Orange) sau 0374 300 300 (valabil din orice rețea).

Cum pot rambursa clienții sumele datorate pentru cardul de credit Orange Money?

Clienții Orange Money pot rambursa sumele datorate la fel ca până acum, prin transfer din contul Orange Money din aplicatie, transfer din cont deținut la alte instituții financiare utilizând codul IBAN Orange Money sau în numerar, în oricare magazin Orange.

Cum pot intra clienții în posesia unui nou card în format fizic, în cazul expirării sau pierderii lui?

La fel ca și până acum, cardul va fi emis sau înlocuit de Orange Money în aceleași condiții și clienții poti solicita livrarea acestuia prin curier la adresa dorită sau în oricare magazin Orange

Pot în continuare să deschid un cont Orange Money, dacă-mi doresc? Dacă da, cum?

Da, poți deschide în continuare un cont Orange Money direct de pe telefonul mobil, indiferent de rețeaua mobilă în care ești, descărcând aplicația Orange Money din Google Play sau Apple Store.

Ce se schimbă pentru clienții care au simultan cont sau alte produse la Orange Money și la Alpha Bank România?

Transferul afacerii nu implica modificări în condiţiile contractuale ale produselor şi serviciilor oferite de Alpha Bank România, respectiv Orange Money.

Ce se schimbă in urma vestilor despre fuziunea Alpha Bank Romania si UniCredit Bank Romania?

Vestile despre fuziunea Alpha Bank Romania si UniCredit in Romania nu impacteaza transferul de activitate de la Orange Money spre Alpha Bank Romania. Toate informatiile comunicate pana la acest moment raman valabile, iar clientii Orange Money vor fi informati in continuare in mod transparent despre evolutia acestui proces de transfer.

Informații curs de schimb carduri

Conform Regulamentul Uniunii Europene 2019/518, în cazul tranzacțiilor cu cardul, comisioanele totale de conversie monetară sunt prezentate ca și adaos procentual la ratele de schimb valutar de referință emise de Banca Centrală Europeană (BCE). Mai jos regasiti aceste detalii prin site-ul Visa.

utile-sca

Autentificarea Strictă a Clienților

O prevedere importantă a Regulamentului o reprezintă necesitatea aplicării Autentificării Stricte a Clienților (SCA) în cazul accesării aplicațiilor de tip mobile banking, Internet banking, precum și în cazul autorizării plăților electronice la distanță.

utile-eu

Plățile în Uniunea Europeană

Pe scurt, plățile tale în Uniunea Europeană, Islanda, Norvegia și Liechtenstein devin la fel de simple, sigure și ieftine precum cele din țară, datorită Directivei revizuite a UE privind serviciile de plată.

utile-documentatie

Documentație PSD2

Conform reglementărilor PSD2 în vigoare, Orange Money oferă acces organizațiilor autorizate AISP, PISP și/sau PIISP la o platformă de test dedicată, dezvoltată în linie cu standardele impuse de Berlin Group API.

Cum să previi frauda

Ne dorim ca plățile online cu cardul tău să fie efectuate mereu în siguranță.

De aceea, am pregătit pentru tine câteva sfaturi utile pentru prevenirea fraudei:

  • Nu oferi nimănui datele cardului tău Orange Money sau alte date personale/bancare precum numărul cardului, codul PIN, coduri de activare, de autentificare, parole, cod 3D Secure, codul pentru înrolarea cardului în Orange Pay/Apple Pay/Google Pay/Garmin Pay/Fitbit Pay
  • Fii atent atunci când primești:
    • Oferte promoționale sau mesaje care promit premii garantate
    • Mesaje cu multe greșeli gramaticale care promit câștiguri ușoare
    • Linkuri de plată pe rețele de socializare/WhatsApp, ca urmare a unei conversații avute pe chatul unei platforme de anunțuri online
  • Cumpără de pe site-uri pe care le cunoști sau de pe care ai mai comandat; citește înainte review-uri despre site/produs
  • Asigură-te că pagina de plată a site-ului pe care efectuezi cumpărături este securizată - linkul site-ului este de tip https:// și nu http://
  • Semnalează orice situație suspectă la numărul de telefon 300, ramura Orange Money (fără costuri), sau 0374 300 300 (număr cu tarif normal conform serviciului existent pe numărul tău de telefon)
  • Solicită blocarea imediată a cardului fie din aplicația Orange Money (secțiunea Cardurile mele/Blochează card), fie la numărul de telefon 300, ramura Orange Money. Tot prin apel la numărul 300 poți cere reemiterea cardului.
35x35-icons Created with Sketch.

Soluționarea litigiilor

Pentru apărarea drepturilor și intereselor tale ce țin de serviciile financiare oferite de către Orange Money, te poți adresa următoarelor instituții sau autorități ale statului:

  • Autoritatea Naționala pentru Protecția Consumatorului cu sediul în bd. Aviatorilor nr. 72, Bucuresti, sector 1, cod poștal 011865, telefonul consumatorului 0219551, cabinet@anpc.ro precum și Comisariatele Județene pentru Protecția Consumatorilor (informații disponibile pe anpc.gov.ro);
  • Banca Naționala a României cu sediul în str. Lipscani nr. 25, București, sector 3, cod  poștal 030031 (informații disponibile pe bnro.ro);
  • Mediatorii care iși desfășoara activitatea în baza Legii nr. 192/2006 privind medierea și organizarea profesiei de mediator  (informații disponibile pe cmediere.ro);
  • Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar (CSALB) care iși desfășoară activitatea în baza OG nr. 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, cu sediul în str. Sevastopol nr. 24, et. 2, București, Sector 1, cod postal 10992, telefon 0219414, office@csalb.ro (informații disponibile pe csalb.ro);
35x35-icons Created with Sketch.

Ore limită la procesarea tranzacțiilor

Tip plată Suma limită Ora limită Când ajunge la banca beneficiarului
Transfer credit către un cont Orange Money, inclusiv plăți facturi Nu se aplică până la 11:59:59 PM În aceeași zi calendaristică
Transfer credit în RON către un cont deschis la un alt prestator de plată din România 49.999,99 RON până la 2:45:00 PM În aceeași zi lucrătoare
Transfer credit în RON către un cont deschis la un alt prestator de plată din România 49.999,99 RON după 2:45:00 PM În următoarea zi lucrătoare
Transfer Credit în valute UE/EEA 60.000,00 RON până la 9:30:00 AM În aceeași zi lucrătoare
Transfer Credit în valute UE/EEA 60.000,00 RON dupâ 9:30:00 AM În următoarea zi lucrătoare
Transfer Credit în alte valute 60.000,00 RON până la 9:30:00 AM În 1-5 zile lucratoare
Transfer Credit în alte valute 60.000,00 RON dupâ 9:30:00 AM În 1-6 zile lucratoare
Programul magazinelor Orange

Dacă totuși ai nevoie să vii în Orange shop, magazinele noastre
vor funcționa după un alt program în această perioadă.
Mai multe detalii

Îți recomandăm să ții cont de următoarele:

  • Păstrează distanța de 1 m în interacțiunile cu ceilalți
  • Respectă măsurile de igienă recomandate de autorități
 

Sediul Orange Money IFN SA: Clădirea Europa House, Etaj 7, Bd. Lascăr Catargiu nr. 47-53, București, Sectorul 1

Serviciul Orange Money este furnizat pana la data de 11 ianuarie 2024 (inclusiv) de Orange Money IFN SA şi autorizat de Banca Naţională a României. Orange Money IFN SA este înregistrată cu nr. IEME - RO - 003 - / 21.12.2015 în Registrul Instituţiilor Emitente de Monedă Electronică gestionat de BNR. Incepand cu 12 ianuarie 2024 Serviciul Orange Money este furnizat de Alpha Bank Romania SA. Alpha Bank Romania SA este înregistrată în Registrul instituțiilor de credit al Băncii Naționale a României sub nr. RB-PJR-40-022 din data de 18.02.1999