UE va avea nevoie de între 4.000 și 5.300 de încărcătoare publice de megawați până în 2030 pentru a-și susține flota tot mai mare de camioane electrice cu baterii.
10.10.2025, 22:26 Sursa: mediafax.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
UE va avea nevoie de intre 4.000 si 5.300 de incarcatoare publice de megawati pana in 2030 pentru a-si sustine flota tot mai mare de camioane electrice cu baterii, potrivit unui raport publicat miercuri de Consiliul International pentru Transport Curat (ICCT) , care estimeaza ca incarcarea peste noapte va fi principala modalitate de realimentare, scrie EFE. Flota de camioane a UE va necesita o capacitate de incarcare intre 22 si 28 de gigawati (GW), ceea ce se traduce prin intre 150.000 si 175.000 de incarcatoare private si intre 60.000 si 80.000 de incarcatoare publice in intreaga UE. Incarcatoarele ultrarapide de megawati vor reprezenta aproape 15% din necesarul de putere de incarcare instalata preconizat, dar doar 2% din numarul total de incarcatoare. "Camioanele electrice cu baterii sunt pe cale sa devina coloana vertebrala a flotei de marfa cu emisii zero a Europei ", a declarat Hussein Basma, cercetator senior la ICCT, o organizatie non-profit care ofera cercetari impartiale si analize tehnice si stiintifice autoritatilor de reglementare in domeniul mediului. Europa are nevoie de o infrastructura echilibrata Se asteapta ca vanzarile de camioane electrice cu baterii sa accelereze, pe masura ce producatorii se straduiesc sa indeplineasca obiectivele UE de reducere a emisiilor de dioxid de carbon (CO2). Insa "flota in crestere va necesita o implementare echilibrata si robusta a infrastructurii de incarcare in intreaga Europa", a adaugat el. Studiul arata ca " cea mai mare parte a incarcarilor va avea loc in garaje si zone de odihna , in timp ce incarcatoarele de megawati vor fi esentiale, dar relativ limitate ca numar", adauga acesta. Operatorii vor folosi strategii de incarcare diferite in functie de autonomia vehiculului, rute si timpul de incarcare disponibil: calatoriile pe distante lungi pot necesita incarcatoare ultra-rapide de megawati, dar majoritatea se vor baza pe incarcarea peste noapte. Potrivit lui Felipe Rodriguez, directorul departamentului de Vehicule Grele de la ICCT, "o constatare cheie este ca mai mult de jumatate din nevoile publice de incarcare rapida pot fi inca satisfacute cu incarcatoare de 350 kW, care sunt mai ieftine si mai usor de implementat " . Camioane mai putin dependente la orizont "Aceste cifre si perspective ofera industriei si factorilor de decizie o baza solida pentru a planifica calea de urmat, fara speculatii sau conjecturi. Provocarea nu consta doar in scara. Este vorba despre amplasarea incarcatoarelor atunci si unde este cea mai mare nevoie de ele", adauga el. Odata cu imbunatatirea continua a tehnologiei bateriilor, se asteapta ca camioanele viitorului sa fie echipate cu baterii mai mari, ceea ce le-ar face mai putin dependente de incarcatoarele publice de megawati si, la randul sau, ar reduce nevoia acestora din urma cu 40% . Autorii sugereaza optiuni de politica pentru accelerarea implementarii infrastructurii de incarcare, cum ar fi eficientizarea implementarii infrastructurii de incarcare si a proceselor de autorizare a retelei si responsabilizarea operatorilor de retea pentru a face investitii timpurii. Germania: UE ar trebui sa elimine interdictia privind vanzarile de motoare cu ardere interna Cancelarul german Friedrich Merz a declarat luni ca doreste ca UE sa anuleze termenul limita din 2035 pentru incetarea vanzarilor de vehicule noi cu motor cu ardere interna, in timp ce tara sa cauta modalitati de a-si ajuta industria auto aflata in dificultate, potrivit AFP. Gigantii din sectorul auto al Germaniei, precum Volkswagen, BMW si Mercedes-Benz, au pus la indoiala obiectivul UE, in contextul in care se lupta sa construiasca afaceri competitive cu vehicule electrice impotriva rivalilor chinezi precum BYD. Inaintea unei intalniri care va avea loc joi cu reprezentanti ai sectorului auto, Merz a declarat pentru postul de televiziune ntv ca interdictia UE este "gresita". Luna trecuta, UE s-a angajat sa accelereze o revizuire a obiectivului pentru 2035, in urma presiunilor din partea producatorilor auto.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.