O corecție costisitoare a cursului la Porsche a dat o lovitură puternică companiei Volkswagen în al treilea trimestru, care a rezultat într-o pierdere operațională de 1,5 miliarde de dolari, pe lângă presiunea tarifelor americane.
30.10.2025, 14:19 Sursa: mediafax.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Volkswagen a inregistrat cheltuieli de 5,8 miliarde de dolari din cauza schimbarii strategiei Porsche privind vehiculele electrice, anuntata in septembrie, in timp ce tarifele de import din SUA si scaderea ulterioara a vanzarilor ar urma sa coste cel mai mare producator auto din Europa pana la 5.7 miliarde de dolari in acest an, a declarat joi compania. Tarifele au pus si mai multa presiune pe seful Volkswagen, Oliver Blume, care va preda functia de CEO la divizia Porsche, aflata in dificultate, la inceputul anului viitor, dupa ce luna trecuta a avertizat ca pierderile se vor ridica la mai multe miliarde de euro. Fostul sef al McLaren, Michael Leiters, va prelua conducerea Porsche. Cel putin 4, 6 miliarde de dolari din costurile tarifelor sunt directe Directorul financiar al Volkswagen, Arno Antlitz, a declarat ca cel putin 4, 6 miliarde de dolari din costurile tarifelor sunt directe, restul fiind legate de pierderile de marja cauzate de contramasuri. Compania vede o anumita marja de manevra pentru a reduce costurile suplimentare, de exemplu prin reducerea cheltuielilor sau mutarea unei parti mai mari a productiei in SUA, urmand ca pana la sfarsitul anului sa se ia o decizie cu privire la infiintarea unei fabrici acolo pentru filiala Audi, potrivit Reuters. Actiunile Volkswagen au crescut cu pana la 2% in tranzactii volatile dupa publicarea rezultatelor, inainte de a inregistra o scadere de 1,1% la ora 11:34 GMT. Antlitz a declarat ca este o "situatie mixta", indicand cererea puternica pentru masinile Volkswagen in Europa, care compenseaza slabiciunea din China, dar modelele electrice din ce in ce mai populare sunt mai scumpe de produs, ceea ce afecteaza profitabilitatea. Decizia lui Blume de a renunta la functia de CEO al Porsche a venit dupa ce investitorii au pus din ce in ce mai mult la indoiala capacitatea sa de a conduce simultan cele doua companii intr-o perioada de provocari majore pentru ambele. Volkswagen si-a mentinut joi previziunile pentru intregul an, dar a precizat ca acestea se bazeaza pe ipoteza unei aprovizionari adecvate cu cipuri, sugerand ca urmatorul front de lupta al producatorului auto va fi conflictul comercial cu producatorul olandez de cipuri Nexperia, care ameninta cu intreruperea productiei in industria auto. Antlitz a declarat ca Volkswagen depune eforturi pentru a asigura productia in conditiile penuriei de aprovizionare "zi de zi si saptamana de saptamana".
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.