×

Accesează
contul existent

Companii

Analiza ZF. Care sunt segmentele din industria alimentara unde marcile private domina, cu cote de...

Analiza ZF. Care sunt segmentele din industria alimentara unde marcile private domina, cu cote de piata de pana la 55-75%? Produsele sub "brandurile" retailerilor au ajuns sa depaseasca brandurile consacrate in sase categorii

04.12.2025, 00:07 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

¬ In industria alimentara, 15 categorii de produse tin in spate 67% din totalul vanzarilor de marci private in Romania ¬ Printre acestea se numara inghetata, ouale, uleiul si ciocolata. Romanii cheltuie anual pe produse sub marci private precum Pilos, K-Classic, Gusturi Romanesti, Hanul Boieresc, Tex si Qilive intre 5,6 si 6,6 mld. euro, arata calculele ZF facute pe baza datelor din piata. Cea mai mare parte a sumei e indreptata catre produsele alimentare. Calculele ZF pornesc de la faptul ca marcile proprii ale retailerilor au ajuns la o cota totala de 20% in Romania, potrivit datelor companiei de cercetare NielsenIQ, in contextul in care comertul cu dominanta alimentara este estimat de actorii din domeniu la 28-33 mld. euro anual. Cota de piata de 20% este una generala pentru tot sectorul de FMCG, adica alimente, bauturi, produse de ingrijire personala si a locuintei.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.



Articole asemanatoare