×

Accesează contul My Orange

Burse

Impozitarea diferita a castigurilor de la bursa, in functie de broker, a ajuns pe masa Comisiei...

Impozitarea diferita a castigurilor de la bursa, in functie de broker, a ajuns pe masa Comisiei Europene: investitorii care tranzactioneaza prin brokeri straini platesc 16% pe castiguri, fata de 3% sau 6% prin cei locali. Pentru investitori nu se schimba nimic deocamdata, iar actualul sau viitorul guvern are doua luni sa raspunda. Ce urmeaza

08.10.2026, 00:08 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

¬ Diferenta nu tine doar de cota ¬ La brokerul roman, impozitul este calculat, retinut si platit de intermediar si este final ¬ Cine foloseste o platforma straina isi calculeaza singur castigul net anual, completeaza Declaratia unica pana la 25 mai a anului urmator si plateste impozitul. Comisia Europeana a deschis pe 1 octombrie o procedura de infringement impotriva Romaniei pentru ca investitorii care vand actiuni prin brokeri straini fara sediu permanent in tara platesc un impozit de 16% pe castig, fata de 3% sau 6% retinut la sursa de intermediarii locali. Bruxelles-ul considera ca diferenta de impozitare face mai putin atractive serviciile de custodie si administrare oferite de intermediarii din alte state UE si ii descurajeaza pe investitori sa le foloseasca. Potrivit Comisiei, regimul ar putea incalca libertatea de a presta servicii. "Aceste conditii fac mai putin atractive serviciile de custodie si administrare oferite de intermediarii financiari stabiliti in alte state membre ale UE sau in tari din SEE care nu au un sediu permanent in Romania si ii descurajeaza pe investitori sa apeleze la astfel de intermediari financiari", se arata in documentul Comisiei. Comisia leaga cazul de efortul de a elimina barierele din piata unica in 11 domenii prioritare si de strategia Uniunii Economiilor si Investitiilor, lansata in 2025, care urmareste sa aduca mai multi europeni spre pietele de capital. In acelasi pachet, Italia si Slovenia au primit notificari pentru conturile de economii cu facilitati fiscale conditionate de investitii in companii locale, iar Ungaria, Italia si Irlanda pentru modul in care impoziteaza veniturile din obligatiuni. Procedura de infringement este mecanismul prin care Comisia verifica daca un stat respecta dreptul UE si are mai multe etape. Prima este scrisoarea de punere in intarziere, primita acum de Romania, la care guvernul are doua luni sa raspunda. Daca explicatiile nu conving, urmeaza avizul motivat, o cerere formala de conformare, de regula tot cu termen de doua luni. Abia dupa aceea Comisia poate sesiza Curtea de Justitie a UE. in cazuri ca acesta, penalitatile financiare pot fi cerute doar la o a doua sesizare, daca statul nu aplica hotararea Curtii. Potrivit Comisiei, cele mai multe cazuri se inchid inainte de a ajunge in instanta.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.



Articole asemanatoare