22.11.2025, 17:15 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Generatia Z, crescuta cu aplicatii si crypto, redescopera farmecul finantelor traditionale. Vlad Tenev, CEO-ul Robinhood, spune intr-un podcast recent ca tinerii se indreapta surprinzator catre "clasic": branduri financiare consacrate, conturi de pensie deschise inca de la 19 ani si o nevoie tot mai pronuntata de stabilitate si control - valori asociate generatiilor anterioare.
Fenomenul vine pe fondul unei tendinte culturale mai ample: aceeasi generatie care cumpara discuri de vinil si casete audio priveste tot mai serios economisirea pe termen lung. "Lucrurile considerate candva demodate au redevenit cool", spune Tenev.
In timp ce Gen Z exploreaza ceea ce parintii lor ignorau, investitorii maturi cauta acum exact opusul - experiente financiare noi, rapide si intuitive. "Te-ai astepta ca mesajele despre stabilitate si traditie sa prinda la clientii mai in varsta. De fapt, ele rezoneaza mai mult cu tinerii", observa CEO-ul Robinhood. "Investitorii maturi vor sa vada ca sunt conectati la ceva cool, inovator, usor de folosit."
Aceasta inversiune obliga Robinhood sa-si regandeasca identitatea: cum ramai relevant pentru toate generatiile fara sa devii "brokerul unei singure generatii"? "Trebuie sa ramanem relevanti pentru cei foarte tineri, dar si pentru investitorii care vin cu portofolii mai mari", spune Tenev.
Compania, nascuta din ideea de disruptie - tranzactionare fara comisioane, acces la crypto, boom-ul meme stocks - incearca acum sa devina un brand financiar transversal, de la Gen Z pana la investitorii cu experienta.
Oana-Maria Ionita este social media manager, Ziarul Financiar, BUSINESS Magazin, Dupa Afaceri PREMIUM
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
22.11.2025, 17:15