02.12.2025, 00:06 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Companiile occidentale din China sunt in fata unei noi realitati: profiturile facile sunt de domeniul trecutului, iar competitia nu face decat sa creasca, noteaza The Wall Street Journal.
Odata cu incetinirea cresterii economice a Chinei din ultimii ani, consumatorii au devenit mai precauti in a cheltui. Intre timp, aparitia unor rivali locali formidabili a facut ca piata sa fie mai aglomerata si a dus la aprige razboaie ale preturilor, erodand marjele de profit.
Brandurile internationale devin mai realiste. Strategiile acestora variaza dupa companie si industrie, insa includ ajustarea produselor la gusturile chinezilor, dezvoltarea lor mai rapida, un marketing diferit si preturi mai scazute.
Multe companii nu-si pot permite sa ignore tara de 1,4 miliarde de locuitori, a doua cea mai mare piata de consum a lumii. Iar chiar cu vanzarile din China ramanand modeste, unele privesc tara ca pe un hub vital de inovare de pe urma caruia au de invatat.
Olivia Plotnick, fondatoare a agentiei de marketing Wai Social, spune ca numarul companiilor americane interesate sa se lanseze in China a scazut de la pandemie, clientii sai din prezent fiind majoritar branduri straine prezente in China de ceva vreme, dar realizand acum ca au nevoie sa-si refaca strategiile.
Ani la rand, China a fost o "vaca de muls" pentru nenumarate companii pe fondul expansiunii rapide a economiei tarii. Acum insa rivali locali devanseaza branduri occidentale in China in multe industrii.
Sa faci bani in China a devenit mai greu odata cu incetinirea economiei tarii. O alta provocare: tensiunile in crestere dintre SUA si China determina unele companii sa fie mai prudente in privinta deciziilor avand legatura cu China, ceea ce poate incetini operatiunile.
Competitia dura este probabil vizibila cel mai mult in industria auto chinezeasca, unde razboaie ale preturilor au izbucnit, iar companiile locale au luat din cota de piata a marcilor straine candva dominante.
Pentru Volkswagen, China este un "centru de fitness". Constructorul auto german isi accelereaza strategia "in China, pentru China".
Pentru multi constructori auto straini, a opera in China inseamna sa fie aproape de actiune si de lanturile de aprovizionare.
"Multe firme auto straine se lupta sa identifice cai de a concura cu firmele chineze pe piata globala. Raspunsul pentru acestea in prezent este ca trebuie sa fie in China pentru a ramane aproape de inovatie", arata Guo Shan, de la Hutong Research.
Retailerul suedez de mobila IKEA s-a angajat sa reduca preturile in China la peste 150 de articole de top si sa investeasca peste 22 milioane de dolari pe piata. Compania intentioneaza de asemenea sa lanseze peste 1.600 de produse noi pentru consumatorii chinezi.
"In acest moment, pentru noi piata chineza este in principal un teren de testare a inovatiilor", a declarat Ivy Zhang, representant al IKEA China.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
02.12.2025, 00:07
A inceput o noua epoca de aur a petrolului si gazelor naturale in Europa. Ungaria sfideaza tendinta...