Vreau să îmi crească vânzările
  • Analize big data
  • Informații de trafic în magazine în timp real
  • Optimizarea comunicării în magazin

Retail Analytics

Retail Analytics este o soluție software cu ajutorul căreia poți analiza comportamentul vizitatorilor în magazinele proprii. Colectarea datelor din magazine se face prin intermediul rețelelor Wi-Fi disponibile în acestea, fiind apoi analizate de servere big data găzduite în cloud-ul Orange. Rezultatele pot fi apoi vizualizate printr-o interfață securizată web, optimizată pentru orice tip de ecran (laptop, tabletă sau smartphone).

Astfel, rețelele Orange Wi-Fi din interiorul magazinului tău sunt transformate dintr-un element de infrastructură sau un serviciu cu valoare adăugată pentru clienții tăi, într-un instrument de optimizare a afacerii prin utilizarea analizei big data.

Cum funcționează soluția Retail Analytics

Soluția Retail Analytics colectează date în timp real din magazine și generează o analiză a comportamentului clienților: cum evoluează comportamentul vizitatorilor în timp, care sunt zonele din interiorul magazinului unde aceștia petrec cel mai mult timp și timpul petrecut în aceste zone.
Pe baza acestor analize, vei putea lua decizii de îmbunătățire a afacerii tale: eficientizarea căilor de acces, optimizarea și omogenizarea traficului, ajustarea planogramei, segmentarea comunicării instore, îmbunătățirea conversiei, creșterea timpului mediu petrecut în magazin, mărirea frecvenței vizitelor și altele.
Soluția Retail Analytics are la bază următoarele elemente:

  • Informații colectate de Access Pointurile instalate în magazine, pentru un serviciu Business Wi-Fi, Orange Wi-Fi sau Shared Wi-Fi. Nu sunt colectate date confidențiale sau cu caracter personal, dar nici identificatorul dispozitivului mobil.

  • Orice dispozitiv mobil cu funcția Wi-Fi activată – acestea emit semnale periodice de identificare, la fiecare câteva zeci de secunde, fără a fi conectate la o rețea wireless. Prin triangulație indoor, Access Point-urile Orange localizează sursa semnalului, iar poziția și momentul în timp sunt stocate în serverele noastre.
    Precizia maximă a localizării este de aproximativ 7 metri și depinde de densitatea Access Point-urilor instalate. Pentru a funcționa optim, este recomandată utilizarea unui număr de până la trei ori mai mare de AP-uri.

  • Instrumente de comunicare directă pe dispozitivul mobil al clientului (portale captive sau aplicații personalizate oferite spre descărcare) – pentru trimiterea de mesaje și oferte personalizate.

Ce informații sunt disponibile

Retail Analytics analizează în timp real informațiile colectate de rețeaua Orange Wi-Fi instalată în magazinul tău. Rezultatele pot fi vizualizate într-o aplicație web cu acces securizat, și sunt organizate în mai multe secțiuni:

În timp real

Îți oferă informații și statistici legate de analiza în timp real a datelor colectate, precum și o hartă a zonelor de interes maxim. Parametrii monitorizați se referă la totalul vizitatorilor detectați, persoanele care trec prin fața magazinului, persoanele din interiorul magazinului, clienții angajați în procesul de achiziție, clienții indeciși, timpul petrecut în magazin, clienții cu valoare mare, vizitatorii frecvenți, timpul mediu de frecventare, numărul mediu de vizite și schimbările în performanța magazinului.

Istoric

Vizualizezi evoluția în timp a diverselor statistici legate de prezența și comportamentul clienților în magazin, precum și o hartă a zonelor de interes agregată pentru un interval de timp ales. Parametrii monitorizați se referă la totalul vizitatorilor detectați, persoanele care trec prin fața magazinului, persoanele care privesc în vitrină și persoanele din interiorul magazinului.

Angajare

Îți pune la dispoziție vizualizarea grafică și valorică a statisticilor legate de implicarea clienților în procesul de vânzare. Parametrii monitorizați se referă la clienții angajați în procesul de achiziție, rata de angajare, rata conversiei și timpul mediu petrecut în magazin.

Optimizare

Sintetizează informații pe baza cărora pot fi luate decizii de business în vederea optimizării vânzărilor, precum și previziuni și recomandări în acest sens. Parametrii monitorizați se referă la analiza căilor de acces, cele mai utilizate căi, optimizarea alocării de personal.

Principalele avantaje ale serviciului Retail Analytics

Costul total redus al soluției

Eficiența din punct de vedere al costurilor este mai mare, în special în comparație cu soluțiile bazate pe termoviziune. În plus, nu prezintă neajunsurile acestor sisteme, precum câmpul de vizualizare scăzut, influența condițiilor meteo, imposibilitatea de identificare și monitorizare a persoanelor distincte.

Cantitatea și calitatea indicatorilor măsurați

Spre deosebire de sistemele de măsurare clasice (precum măsurarea pașilor), Retail Analytics permite captarea de informații direcționale, asigură numărarea de grupuri, elimină erorile generate de persoanele care staționează în zonă și permite identificarea și monitorizarea de persoane distincte.

Calitatea segmentului de clienți analizat

Spre deosebire de soluțiile bazate pe Bluetooth, sunt identificați și analizați vizitatorii ce dețin un smartphone sau tabletă, al căror profil statistic corespunde cu cel al cumpărătorilor de mare valoare.

Posibilitatea de interconectare

Soluția Retail Analytics poate fi integrată cu aplicații mobile, sisteme de Business Intelligence și alte soluții de comunicare cu clienții magazinului prin intermediul dispozitivelor mobile, făcând astfel pasul de la analiza statistică la comunicarea personalizată.

Pachete de servicii disponibile

Retail Analytics este un serviciu ce poate fi activat peste orice pachet Orange Business Wi-Fi, în baza unui abonament lunar.
Soluția este furnizată complet din cloud-ul Orange, fără a necesita echipamente suplimentare, altele decât Access Point-urile ce formează rețeaua Business Wi-Fi. Pentru precizie maximă, este recomandată utilizarea unui număr de până la trei ori mai mare de AP-uri.

Abonamentul lunar include:

  • Activarea și personalizarea interfeței cu identitatea companiei și harta amplasamentelor
  • Acces la toate secțiunile și funcționalitățile interfeței, fără licențiere suplimentară
  • Stocarea timp de 12 luni a datelor  
  • SLA (Acordul de garantare a parametrilor de funcționare a serviciului) – se garantează funcționarea end-to-end a soluției, împreună cu serviciul Business Wi-Fi

Suplimentar, poți opta pentru:

  • Conturi de acces adiționale, cu drepturi de acces personalizate
  • Stocare pe o perioadă de timp mai îndelungată a datelor acumulate
  • Dezvoltare personalizată a aplicației și a statisticilor analizate (de exemplu: parametri adiționali,  integrare cu aplicații mobile, integrarea cu sistemele ERP ale companiei)

Achiziționare și activare

Pentru informații suplimentare și detalii despre achiziționarea și activarea serviciului, contactează persoana dedicată companiei tale din cadrul Serviciului Clienți Corporate sau apelează 300 (gratuit de pe telefonul mobil Orange) sau 0374 300 300 (apel cu tarif normal din orice rețea).

sus