![]() |
01.05.2025, 19:01 Sursa: mediafax.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
AEP mentioneaza ca, incepand cu anul 2014, inregistrarea si actualizarea datelor de identificare a cetatenilor romani cu drept de vot are loc prin intermediul Registrului electoral, in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului si a Camerei Deputatilor, precum si pentru organizarea si functionarea Autoritatii Electorale Permanente, cu modificarile si completarile ulterioare. Cum este administrat si actualizat Registrul Electoral in Romania "Registrul electoral este un sistem informatic national de inregistrare si actualizare a datelor de identificare a cetatenilor romani cu drept de vot si a informatiilor privind arondarea acestora la sectiile de votare, administrat de Autoritatea Electorala Permanenta. Datele care se inscriu in Registrul electoral provin de la mai multe entitati ale statului roman, respectiv de la Directia Generala pentru Evidenta Persoanelor (DGEP) si Directia Generala de Pasapoarte din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, respectiv de la Autoritatea Nationala pentru Cetatenie. Baza de date a Registrului electoral este permanent actualizata, prin inscrierea cetatenilor romani care au implinit sau implinesc varsta de 18 ani pana in ziua alegerilor inclusiv, prin inscrierea persoanelor care au dobandit cetatenia romana, prin radierea cetatenilor care si-au pierdut dreptul de vot, au decedat sau au pierdut cetatenia romana, precum si prin actualizarea datelor de identificare a cetatenilor romani cu drept de vot deja inscrise in Registrul electoral", arata AEP. Procesul de inscriere, actualizare si radiere a alegatorilor din Registrul Electoral Directia Generala pentru Evidenta Persoanelor comunica Autoritatii Electorale Permanente, prin intermediul unor importuri periodice, actualizari intervenite in datele personale ale cetatenilor romani cu drept de vot si informatii privind persoanele decedate, respectiv cele cu mentiuni de deces inregistrate in Registrul National de Evidenta a Persoanelor (RNEP), administratat de catre DGEP. Actualizarea datelor deja existente in Registrul electoral pentru alegatorii cu domiciliul sau resedinta in tara este o activitate care revine primarilor sau persoanelor imputernicite de acestia. Astfel, potrivit AEP, radierea alegatorilor cu domiciliul in Romania din Registrul electoral in caz de deces se face din oficiu, pe baza actelor sau a comunicarilor oficiale, ori la cererea persoanei interesate, pe baza certificatului de deces, numai de catre persoanele autorizate. Radierea alegatorilor decedati: Proceduri si responsabilitati conform AEP "Radierea din oficiu a alegatorilor decedati cu domiciliul in Romania se face de catre persoanele autorizate din unitatea administrativ-teritoriala in a carei raza teritoriala s-a intocmit actul de deces, inclusiv pentru alegatorii care nu au domiciliul in unitatea administrativ-teritoriala respectiva, in termen de 48 de ore de la data emiterii actului de deces. De asemenea, orice persoana interesata poate adresa primarului o sesizare scrisa, datata si semnata, privind cazul in care in listele electorale permanente se regaseste un alegator decedat cu ultimul domiciliu in unitatea administrativ-teritoriala respectiva. Cererea va cuprinde numele, prenumele si codul numeric personal al persoanei decedate sau alte date relevante privind identitatea persoanei decedate. In acest caz, primarul, prin aparatul de specialitate al acestuia, are obligatia de a verifica informatiile existente in registrul de stare civila, precum si in celelalte evidente gestionate. Radierea se realizeaza, daca este cazul, in termen de cel mult 10 zile lucratoare de la data inregistrarii sesizarii", mai arata AEP.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.