![]() |
Portabilitatea le permite utilizatorilor de servicii de telefonie să-și păstreze numărul de telefon atunci când schimbă furnizorul pentru a beneficia de cele mai bune oferte de pe piață. ANCOM spune că utilizatorul se poate și răzgândi.
04.08.2025, 11:16 Sursa: mediafax.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
ANCOM arata ca exista situatii in care utilizatorii se razgandesc, de exemplu, cand primesc o oferta mai buna de la furnizorul actual. ANCOM reaminteste ca anularea portarii este posibila in anumite conditii si termene. Astfel, cererea de anulare a portarii trebuie depusa la operatorul unde a fost solicitata portarea (furnizorul acceptor). Daca solicitarea de portare a fost depusa prin mijloace de comunicare la distanta, cererea de anulare poate fi transmisa furnizorului acceptor intr-un mod similar. Formularul tip pentru cererea de anulare a portarii poate fi obtinut de aici sau direct de la furnizorul acceptor. Cererea de anulare trebuie depusa cel mai tarziu cu 24 de ore inainte de momentul (ziua si ora) convenit impreuna cu furnizorul acceptor pentru realizarea portarii. Neincadrarea iin acest termen conduce, de regula, la procesarea cererii de portare, iar un proces de portare finalizat nu mai poate fi anulat. Atat pentru calcularea termenului de portare, cat si a celui de anulare a portarii se iau in considerare doar zilele lucratoare. Dupa primirea cererii de anulare, furnizorul are obligatia de a confirma primirea si procesarea acesteia. Este foarte important ca utilizatorii sa solicite si sa pastreze o dovada a depunerii la furnizor a cererii de anulare a portarii. In cazul in care contractul incheiat cu furnizorul acceptor presupune si achizitia unui terminal, este important ca utilizatorii sa verifice clauzele contractuale referitoare la acesta. Anularea portarii nu anuleaza si costurile aferente terminalelor ANCOM atrage atentia ca nu este in masura sa dispuna anularea unui proces de portare. Demersul poate fi realizat doar de partile implicate in acest proces: furnizor acceptor si utilizator. In cazul problemelor intampinate pe parcursul procesului de anulare a portarii, utilizatorii trebuie sa se adreseze, in primul rand, furnizorului acceptor, in reteaua caruia au intentionat sa-si porteze numerele. Daca cererile de anulare a portarii nu sunt solutionate sau clarificate de furnizorul acceptor, utilizatorii se pot adresa ANCOM. Pentru a veni in sprijinul acestora si pentru a facilita un raspuns prompt, Autoritatea a pus la dispozitie un formular dedicat reclamatiilor privind anularea portarii. Pentru ca sesizarea transmisa ANCOM sa poata fi analizata, utilizatorii trebuie sa prezinte dovada contactarii furnizorului acceptor si a depunerii cererii de anulare a portarii.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.