![]() |
12.07.2025, 03:32 Sursa: mediafax.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Oficialii UE au declarat ca sistemul de control al traficului aerian functioneaza la limita capacitatii sale, in conditiile in care numarul de zboruri a atins un varf istoric. In zilele cele mai aglomerate, aproximativ 37.000 de zboruri tranziteaza spatiul aerian european, pragul maxim pe care controlorii il pot gestiona in siguranta, scrie Financial Times. Intarzieri in traficul aerian european cauzate de lipsa personalului si greve Potrivit Eurocontrol, traficul aerian a crescut cu 5% in primele luni ale anului 2025 fata de aceeasi perioada din 2024. In acelasi timp, intarzierile in traficul aerian european s-au majorat proportional. Noua tari, printre care Franta, Germania, Grecia si Spania - destinatii turistice de top - sunt vizate de cele mai mari intarzieri. Grevele, in special in Franta, contribuie masiv la aceasta criza. In doar doua zile, peste 4.000 de zboruri au fost perturbate, generand pierderi semnificative pentru companii precum Air France-KLM. Eurocontrol estimeaza ca doar o zi de greva costa aproximativ 100 de euro pe minut. Intarzieri in traficul aerian european amplificate de schimbarile climatice Oficialii UE avertizeaza ca fenomenele meteo extreme, accentuate de schimbarile climatice, reprezinta o amenintare serioasa pentru aviatia europeana. Incendiile de vegetatie au determinat inchiderea temporara a aeroportului din Marsilia, iar in Grecia, temperaturile ridicate au dus la inchiderea unor obiective turistice importante, precum Acropola. In plus, reducerea spatiului aerian disponibil din cauza conflictului din Ucraina complica si mai mult situatia. Comisarul european pentru transporturi, Apostolos Tzitzikostas, a cerut statelor membre sa isi respecte angajamentele privind disponibilitatea personalului de control aerian, subliniind ca formarea acestora dureaza in unele cazuri pana la cinci ani. UE cere urgentarea reformei pentru reducerea intarzierilor in traficul aerian european Expertii din industrie critica lipsa de actiune a Bruxelles-ului. Rafael Schvartzman, vicepresedinte IATA pentru Europa, a declarat ca diferenta dintre promisiuni si realitate "se apropie de fantezie". Transportatorii cer implementarea rapida a initiativei Cerul Unic European, care ar permite rute mai directe si mai eficiente intre destinatii din UE. Fara masuri urgente, vara 2025 risca sa devina un cosmar pentru milioane de pasageri afectati de intarzieri in traficul aerian european, fenomen care pune presiune pe intreaga infrastructura aviatica a continentului.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.