×

Accesează
contul existent

Cultura si divertisment

De ce aleg românii consumul de bere fără alcool? Nu mai este tratat ca o alternativă

De ce aleg românii consumul de bere fără alcool? Nu mai este tratat ca o alternativă

05.11.2025, 13:37 Sursa: mediafax.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Berea fara alcool nu mai este perceputa ca o alternativa de compromis, ci ca o alegere constienta si responsabila, potrivit unei cercetari realizate de Reveal Marketing Research la solicitarea Centrului de Studii despre Bere. Studiul arata ca jumatate dintre consumatori aleg berea fara alcool in contexte sociale, mai ales femeile (58%) si persoanele intre 35 si 44 de ani (59%), care prefera sa se bucure de ritualul berii fara a consuma alcool. Sofatul este al doilea context major pentru 42% dintre respondenti, in special pentru barbati (54%) si tineri intre 18 si 24 de ani (47%), confirmand o tendinta clara spre un consum responsabil. De asemenea, 21% dintre romani consuma bere fara alcool in contexte legate de sanatate, iar aceeasi proportie o prefera la pranz, in timpul programului de lucru. "Vedem o schimbare clara in comportamentul consumatorilor: berea fara alcool nu mai este o alternativa, ci o alegere activa, asociata cu responsabilitatea si echilibrul. Pentru multi, gustul similar cu berea traditionala si libertatea de a o consuma in orice moment sunt argumente puternice", a declarat dr. Corina-Aurelia Zugravu, presedintele Centrului de Studii despre Bere. Motivele principale - mai multa responsabilitate Motivele principale pentru alegerea berii fara alcool sunt evitarea efectelor alcoolului (49%) si posibilitatea de a sofa in siguranta (42%). Gustul similar cu berea traditionala si flexibilitatea de a fi consumata in orice moment al zilei sunt mentionate de 29% dintre respondenti. Beneficiile asupra sanatatii si continutul redus de calorii conteaza pentru 21%, in special in randul tinerilor. "Cresterea numarului de romani care aleg berea fara alcool inainte de a conduce reflecta o maturizare a pietei si o constientizare tot mai mare a riscurilor asociate consumului de alcool", a declarat Marius Luican, director general Reveal Marketing Research. Pentru 56% dintre romani, consumul de bere fara alcool inainte de a urca la volan este asociat cu responsabilitatea si grija fata de siguranta rutiera. In acelasi timp, 36% considera deja acest obicei o alegere fireasca, parte din rutina zilnica. Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in luna septembrie 2025, pe un esantion reprezentantiv national de 1.012 respondenti de peste 18 ani, din mediul urban si rural, utilizatori de internet. Eroarea maxima de esantionare este +/-3,1% la un nivel de incredere de 95%.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.



Articole asemanatoare