×

Accesează
contul existent

Economic

COMUNICAT Cum s-a schimbat comportamentul consumatorului român după turul 2 al alegerilor...

COMUNICAT Cum s-a schimbat comportamentul consumatorului român după turul 2 al alegerilor prezidențiale, în funcție de regiune

Perioada alegerilor prezidențiale a fost marcată de tensiuni la nivel social, care au influențat comportamentul consumatorilor, cu toate acestea, după turul doi (19–25 mai 2025), s-a observat o fluctuație din acest punct de vedere, caracterizată de reacții emoționale și post-criză, potrivit footprint-ai.com.

29.05.2025, 10:43 Sursa: mediafax.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Comportamentul consumatorului a cunoscut o relaxare in perioada dupa turul doi (19-25 mai 2025), care s-a manifestat diferit in functie de regiune. In saptamana post-electorala s-a observat o reducere a stocarilor masive alimentare, cu diferente accentuate intre judetele prudente si cele reactiv-emotionale. S-a observat o crestere a achizitiilor de zahar: +15.3% (varfuri in Sud - Giurgiu, Mehedinti, Galati), alcool: +14.8% (cresteri majore in Nord-Est si Centru - Vaslui, Harghita), prezervative: +7.0% (varfuri in Bucuresti, Giurgiu, Mehedinti), hartie igienica: +7.0% (accentuat in Sud - Teleorman, Giurgiu), ciocolata: +4.1% (urban mare - Bucuresti, Iasi, Mehedinti), noteaza sursa citata. Potrivit footprint-ai.com, raspunsul la turul 2 al alegerilor a variat semnificativ in functie de regiune. In regiunile-cheie din Sud (ex: Teleorman, Giurgiu, Olt, Calarasi) consumatorii s-au focusat pe stocare alimentara si revenire la produse esentiale. Cele mai achizitionate produse au fost zahar, ulei, hartie igienica. Potrivit specialistilor, consumul reflecta un reflex de conservare si neincredere economica. In Nord-Est (ex: Vaslui, Botosani, Suceava), cele mai cumparate produse, dupa turul doi, au fost ciocolata, alcoolul si prezervativele, ceea ce denota un comportament echilibrat fara reactii extreme. In zonele din centrul Romaniei (ex: Harghita, Covasna, Mures), consumatorii au cumparat mai putina ciocolata, tutun si produse de lifestyle, manifestand un comportament tipic rezervat, cu tonuri de replieri sociale. Sud-Estul Romaniei (ex: Braila, Galati, Tulcea) a fost caracterizat de un comportament hibrid, cu scaderi la achizitiile de produsele alimentare, dar cresteri la zahar si alcool. Regiunile de Vest (ex: Arad, Timis, Caras-Severin) au manifestat un comportament de consum retinut, cu scaderi la achizitiile produselor de baza si cresterea produselor pentru confort personal. In perioada pos-electorala in Bucuresti si Ilfov s-a revenit la comportamente urbane clasice, caracterizate prin achizitii de alcool, ciocolata, hartie igienica si scaderi semnificative la produsele de stoc (faina, paste), indicand relaxare emotionala. Comportamentul consumatorului, in functie de electorat Electoratul lui George Simion, preponderent din judetele rurale cu venituri reduse, a manifestat oscilatii mari in ceea ce priveste produsele de baza. In saptamana dinaintea alegerilor, consumatorii au facut stocuri de faina, paste si conserve, insa, dupa turul doi, s-a observat o scadere de circa 15 % la produsele de baza, indicand strangerea curelei imediat dupa vot. Dupa turul doi, sustinatorii lui Simion, in special cei din randul tinerilor, au achizitionat cu 20 % din urmatoarele produse: prezervative, absorbante, gustari ambalate si conserve. Sustinatorii lui Nicusor Dan, concentrati in judetele urbane cu venituri peste medie, au manifestat un comportament de consum echilibrat, fluctuatiile la faina si paste fiind limitate.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare