×

Accesează
contul existent

Cultura si divertisment

Giorgio Armani, regele modei, a murit la vârsta de 91 de ani

Giorgio Armani, regele modei, a murit la vârsta de 91 de ani

04.09.2025, 16:35 Sursa: mediafax.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Anuntul a fost dat joi chiar de reprezentantii brandului sau. "Cu infinita tristete, Grupul Armani anunta trecerea in nefiinta a creatorului, fondatorului si fortei sale neobosite: Giorgio Armani. Il Signor Armani, asa cum era numit intotdeauna cu respect si admiratie de angajati si colaboratori, s-a stins in pace, inconjurat de cei dragi. Neobosit pana la sfarsit, a lucrat pana in ultimele zile, dedicandu-se companiei, colectiilor si numeroaselor proiecte in curs si viitoare. De-a lungul anilor, Giorgio Armani a creat o viziune care s-a extins de la moda la toate aspectele vietii, anticipand vremurile cu o claritate si un pragmatism extraordinare. A fost animat de o curiozitate neobosita si de o atentie profunda fata de prezent si de oameni. De-a lungul acestei calatorii, a stabilit un dialog deschis cu publicul, devenind o figura iubita si respectata pentru capacitatea sa de a se conecta cu toata lumea. Mereu atent la nevoile comunitatii, a fost activ pe multe fronturi, in special in sprijinul iubitului sau Milano. Giorgio Armani este o companie cu cincizeci de ani de istorie, construita cu emotie si rabdare. Giorgio Armani a facut intotdeauna din independenta - de gandire si de actiune - semnul sau distinctiv. Compania este, acum si intotdeauna, o reflectare a acestui spirit. Familia si angajatii sai vor duce mai departe Grupul, respectand si continuand aceste valori", au transmis reprezentantii casei sale de moda. Ultimele zile ale lui Giorgio Armani Armani a lucrat pana in ultimele zile - cu putin timp inainte sa moara, inca verifica si aproba tinutele pentru colectia aniversara de 50 de ani care urma sa fie prezentata la saptamana modei din septembrie. Recent cumparase si "La Capannina", locul unde in anii '60 il cunoscuse pe Sergio Galeotti, fostul sau partener de viata si afaceri. Designerul petrecuse o vara linistita la casa din Forte dei Marmi, ingrijorandu-se zilnic pentru munca si prieteni. In ultimele saptamani, o infectie pulmonara il obligase sa stea in spital si sa se recupereze acasa, ceea ce l-a determinat sa nu participe la prezentarea din iunie - un eveniment rar pentru el. Avea deja o problema de sanatate anul trecut, dar se recuperase. Cu cateva zile inainte de moarte, suferise o durere abdominala brusca, dar isi revenise si incepuse din nou sa manance, scrie Corriere. Nascut la Piacenza pe 11 iulie 1934, Armani era cel mai tanar din trei copii si cel mai rasfatat de mama sa Maria, care i-a transmis gustul sofisticat pentru stil. Dupa razboi s-a mutat la Milano si a studiat medicina trei ani, dar in 1953 a plecat la armata si nu s-a mai intors la universitate. In 1957 a inceput sa lucreze la La Rinascente ca decorator de vitrine. Sora sa Rosanna era model, asa a intrat moda in familia Armani. In 1964, Nino Cerruti a observat vitrinele rafinate de pe Corso Vittorio Emanuele si l-a angajat pe Giorgio, atunci de 30 de ani, sa se ocupe de propria linie de imbracaminte. Cu un an inainte il cunoscuse pe Sergio Galeotti, un tanar la fel de intreprinzator. Cei doi au devenit parteneri de viata si afaceri - Galeotti era managerul, Armani creierul creativ. Armani: de la pasiune la renume In 1975 s-a nascut brandul Giorgio Armani. Prima sa "inventie" a fost termenul "stylist": "Nu sunt croitor, ci simt ca sunt cineva care creeaza un stil, un stylist", spunea el. Armani a inteles ca barbatii si femeile "nu mai erau ceea ce au fost odata" - vietile si corpurile se schimbasera, dar hainele continuau sa fie grele si structurate. El a "golit" hainele de structurile grele: a deconstruit jachetele barbatilor si le-a usurat pantalonii. Femeile le-a imbracat practic si confortabil, pentru viata de zi cu zi - sa lucreze la birou sau sa alearga dupa taxi. Consacrarea in SUA a venit in 1980, cand regizorul Paul Schrader l-a contactat pentru filmul "American Gigolo" cu Richard Gere (initial avea sa fie John Travolta). In 1982, la doar sapte ani de la infiintare, brandul aparea pe coperta revistei Time. Moartea subita a lui Sergio Galeotti pe 13 august 1985 a marcat o cotitura majora. "Am incercat sa umplu imensul gol lasat de Sergio cu impetuozitatea tipica unei persoane naive", spunea Armani. Dupa acea zi, din "designer" a devenit "designer-antreprenor", preluand totul singur - organizare, planificare, conducere. Legenda spune ca a devenit primul care ajungea si ultimul care pleca, stingand intotdeauna luminile. Imperiul s-a extins: Emporio Armani, parfumuri, casa, frumusete, hoteluri, Ea7, filme, carti, expozitii, ochelari, Silos, Prive haute couture. Totul centrat pe viziunea sa: "Stilul este eleganta, nu extravaganta. Important nu este sa fii remarcat, ci sa fii tinut minte". Cand imperiul a devenit mare si invidiat, Armani a rezistat tuturor ofertelor de vanzare - primele in anii '90, ultimele anul trecut. "Compania poarta numele creatorului sau, iar acest lucru creeaza o legatura foarte puternica care supravietuieste vanzarii marcii", explica el. In ultimii ani stabilise ce se va intampla dupa el: mostenirea stilistica sa treaca la nepoata Silvana Armani si la Leo Dell'Orco. Totul fusese pus la punt prin Fundatia sa. "De ce ar trebui sa ma opresc sau sa nu-mi pese? Eu sunt opera mea", raspundea el anul trecut la Paris. Funeraliile lui Giorgio Armani vor avea loc sambata si duminica la Milano in incinta Armani/Teatro. Cu toate acestea, ceremonia va fi una privata, aceasta fiind dorinta reputatului creator de moda.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare