![]() |
24.08.2025, 12:16 Sursa: mediafax.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Capitala finlandeza Helsinki reuseste un record absolut: reduce la zero incidenta deceselor survenite in urma accidentelor rutiere. In 2019, Oslo, Capitala Norvegiei, reusise acelasi lucru. Helsinki, oras care are o populatie de 690 000 de locuitori, a inregistrat ultimul accident mortal in iulie 2024, potrivit dw. In 2024, Helsinki inregistrase patru decese cauzate de accidente rutiere, adica 0,59 la suta de mii de locuitori, in vreme ce Berlinul inregistrase 1,45 la suta de mii de locuitori, iar la Londra - 110. Oslo, doar putin mai mare decat Helsinki, a inregistrat 0,56 la suta de mii de locuitori. Limitele de viteza - decizia cruciala Date din 2023 arata ca Bulgaria este pe primul loc la numarul de decese cauzate de accidente rutiere la un million de locuitori. Inginerul si expertul in planificare rutiera din Helsinki, Ronni Utriainen, spune ca unul dintre multii factori care au contribuit la acest succes sunt limitele de viteza de 30 km/h, plasate pe mai mult de jumatate din arterele Capitalei finlandeze si, in special, in apropierea scolilor. "Cred ca aceasta este una dintre masurile cheie. Nu este suficienta, dar este cu siguranta importanta", a spus acesta, citat de dw. Se poate spune fara doar si poate ca Helsinki este in conformitate cu programul "Vision Zero" al UE, un proiect care-si propune sa ajunga la cat mai putine posibil decese cauzate de accidente rutiere pana in 2050. Masuri-cheie care micsoreaza numarul de victime Concret, ce face administratia de la Helsinki pentru a atinge acest obiectiv? Identifica cele mai sigure rute pentru copii, pietoni si biciclisti Reconstruieste pistele de biciclete si iluminatul stradal Imbunatateste semnalizarea si creeaza retele cu alte orase si institutii De asemenea, incurajeaza folosirea transportului public "In majoritatea oraselor mari, exista centre de control al traficului unde tot traficul din oras este monitorizat de senzori, camere si detectoare. Nu poti controla fiecare factor, cum ar fi vremea rea, dar eliminarea a cel putin unuia dintre ei creeaza o zona tampon si incidentul nu se intampla", explica Hagen Schuler, inginer de planificare a traficului, care, pentru a-l optimiza cat mai bine, are nevoie de cat mai multe date - de la date despre accidente, pana la date privind viteza si informatii despre locuitori. Coordonarea dintre oras si politie Este, de asemenea, nevoie de coordonare intre oras si politie, care sa asigure modul in care sunt aplicate regulile rutiere si sa controleze viteza in oras. "Politia este responsabila pentru excesul de viteza in Finlanda, dar orasul este responsabil pentru construirea de puncte de control fixe pe care politia le poate folosi", spune Utriainen. Exista 60 de astfel de puncte fixe de control cu radar in Helsinki, care, potrivit expertilor finlandezi, sunt foarte eficiente in reducerea proportiilor de depasire a limitelor de viteza.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
24.08.2025, 22:12