![]() |
18.09.2025, 10:00 Sursa: mediafax.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Zborul intre Paris-Orly si Ajaccio, operat luni, 15 septembrie, a avut o aterizare cel putin neobisnuita: timp de aproape o ora, avionul a trebuit sa zboare deasupra Corsicii fara a putea ateriza. Potrivit Corse-Matin, cauza a fost ca adormise controlorul de trafic aerian de serviciu la turnul de control din Ajaccio. Incidentul a surprins echipajul si pasagerii ultimului zbor Air Corsica, la sfarsitul zilei de luni. La apropierea de aterizare, avionul A320neo nu a primit niciun raspuns de la turnul de control al aeroportului Ajaccio-Napoleon-Bonaparte. O situatie complicata pentru un zbor comercial care trebuie sa fie autorizat de controlul aerian de la A la Z. In plus, balizajul pistei 02/20 nu era aprins. Comandantul de bord a sfarsit prin a contacta direct pompierii aeroportului, care erau in asteptare radio. Acestia au alertat jandarmeria dupa ce au constatat lipsa de reactie din turn. Avionul a asteptat aproape o ora, efectuand manevre de zbor deasupra golfului Ajaccio, inainte de a ateriza pe pista 02, cu balizele aprinse si controlorul de trafic trezit. Trebuie precizat ca in niciun moment situatia avionului A320 si a pasagerilor sai nu a fost critica. Vremea era buna, la fel si la aerodromul de deviere - Bastia-Poretta -, la cateva zeci de minute de zbor, iar combustibilul era suficient pentru a ajunge acolo, potrivit publicatiei citate. Fara reactii de la autoritatile locale Dupa acest incident, care ar fi putut avea consecinte dramatice in conditii meteorologice nefavorabile, de exemplu, se ridica doua intrebari. Controlorul de trafic aerian era prea obosit pentru a-si indeplini sarcinile? Cum a ajuns sa fie singur in turnul de control? Aceste intrebari i-au fost adresate sefului traficului aerian din Ajaccio, superiorul ierarhic al controlorilor locali, care nu ne-a dat niciun raspuns. Tabelul de serviciu al unei turnuri de control care gestioneaza zborurile comerciale prevede ca cel putin doi controlori sa fie prezenti simultan. Inca din 2010, Curtea de Conturi denunta opacitatea "inacceptabila" a sistemului neoficial de autorizatii de absenta. In practica, sefii de echipa aveau sarcina de a elibera anumiti agenti in perioadele cu trafic redus, fara ca acestia sa fie considerati oficial ca fiind in pauza sau in formare. Aceasta practica, ce nu putea fi urmarita, avea ca efect reducerea punctuala a capacitatii operationale a centrelor de control. De aici a aparut punctarea biometrica (amprente digitale, retina, recunoastere faciala) in centrele de control aerian, interzicand punctarea pentru un coleg absent.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
18.09.2025, 11:53