![]() |
27.05.2025, 09:37 Sursa: mediafax.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Leadershipul de calitate se contureaza ca un adevarat avantaj strategic. Nu mai este suficient sa "fii sef", sa ai o functie de conducere, ci conteaza cum te raportezi la oameni si cum construiesti o relatie bazata pe incredere, claritate si respect. Profilul liderului ideal, vazut de echipa, este al unei persoane consecvente, integre, capabile sa inteleaga si sa sustina oamenii din jur, potrivit unui sondaj RoCoach realizat la nivel national pe un esantion de peste 600 de respondenti. Angajatii nu mai sunt impresionati de autoritatea formala sau carisma personala De fapt, ceea ce conteaza cu adevarat, este caracterul liderului si coerenta dintre ceea ce spune si ceea ce face. Studiul arata clar ca exista diferente mari intre felul in care se vad managerii si modul in care ii percep angajatii. De exemplu, mai bine de jumatate dintre lideri (53,7%) cred ca sunt foarte etici, dar doar unul din patru angajati (27,4%) este de acord cu aceasta afirmatie. Aproape jumatate dintre manageri (49,2%) spun ca sunt empatici, insa angajatii simt altceva: cei mai multi (48,8%) spun ca empatia sefilor lor e doar "asa si asa". La fel este si cand vine vorba de flexibilitate, 40% dintre manageri cred despre ei ca sunt foarte adaptabili, in timp ce doar 23% dintre angajati confirma acest lucru. Mai mult, doua treimi dintre lideri spun ca isi asuma deciziile, in timp ce doar 3 din 10 angajati simt cu adevarat acest lucru. Iar cand vine vorba de viziune si directie clara, 52% dintre manageri cred ca sunt buni la asta, dar doar un sfert dintre angajati simt ca au parte de o directie bine conturata din partea lor. Stabilitate, claritate si integritate in detrimentul unui lider carismatic Datele arata ca angajatii considera profesionalismul cea mai importanta calitate a unui lider (23 de mentiuni), urmat de o comunicare eficienta (22 de mentiuni) si empatie (20 de mentiuni). Etica si corectitudinea apar si ele frecvent (16 mentiuni), la fel ca experienta profesionala solida (16 mentiuni), ceea ce subliniaza ca angajatii prefera stabilitate, claritate si integritate, si mai putin pe autoritate sau carisma. Diferentele dintre cum se vad liderii si cum sunt perceputi de angajati nu tin doar de imagine, ci au un impact direct asupra motivatiei si increderii in echipa. De exemplu, doar 36% dintre angajatii romani spun ca primesc sprijinul de care au nevoie din partea managerului direct, in timp ce 68% dintre lideri sunt convinsi ca ofera tot suportul necesar, mai arata datele sondajuui. Doar 30,1% dintre angajati simt ca exista o comunicare deschisa si transparenta Cifrele vin la nivel comparativ cu 56,7% dintre manageri care cred ca stau foarte bine la acest capitol. Cand vine vorba de luarea deciziilor, doar 19,6% dintre angajati sunt complet de acord ca managerul lor gandeste critic si ia decizii bine fundamentate. In schimb, 26,8% dintre lideri cred despre ei insisi ca fac acest lucru. Diferenta dintre cum se vad managerii si cum sunt perceputi de echipele lor duce adesea la frustrare si neincredere. In timp, aceste perceptii pot afecta motivatia angajatilor, dorinta de implicare si chiar decizia de a ramane sau nu intr-o companie. "Oamenii nu pleaca din companii, ci de langa lideri in care nu mai au incredere. Nu e vorba doar de performanta, ci de cum te simti in prezenta celui care te conduce. Daca managerul tau te inspira, te respecta si te trateaza cu integritate, e mult mai probabil sa ramai, sa te implici si sa te dezvolti. Intr-o piata a muncii tot mai competitiva, diferenta dintre un lider bun si unul slab nu mai este un detaliu, ci este un factor decisiv in reusita unei organizatii", explica Mihai Stanescu, fondatorul RoCoach.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
29.05.2025, 14:09