×

Accesează
contul existent

Economic

Luca de Meo lasă Renault și Dacia pentru a conduce gigantul de lux Kering

Luca de Meo lasă Renault și Dacia pentru a conduce gigantul de lux Kering

16.06.2025, 05:53 Sursa: mediafax.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Mutarea marcheaza o schimbare majora de directie pentru Kering, care pana acum a fost condus in mod traditional de membrii familiei Pinault, actionarul principal al grupului. De Meo, in varsta de 58 de ani, va ramane la conducerea Renault pana pe 15 iulie, dupa care va incepe un nou capitol profesional in afara industriei auto. Kering, proprietar al unor marci emblematice precum Gucci si Saint Laurent, traverseaza o perioada dificila, cu o scadere de aproximativ 70% a valorii actiunilor in ultimii trei ani si o capitalizare de piata redusa la 21 miliarde de euro. Actualul CEO al Kering, Francois-Henri Pinault, in varsta de 63 de ani, care detine si functia de presedinte al consiliului de administratie, a decis separarea celor doua roluri, semnaland o noua strategie de conducere. De Meo este recunoscut pentru transformarea Renault de la preluarea functiei in 2020. Sub conducerea sa, compania a reusit sa-si intareasca portofoliul de produse si sa-si optimizeze structura de costuri, devenind una dintre cele mai performante firme auto europene. In perioada in care a condus Renault, Luca de Meo a avut un rol esential in repozitionarea marcii Dacia, contribuind la transformarea acesteia intr-o marca tot mai atractiva pentru publicul european. Sub conducerea sa, Dacia a devenit una dintre cele mai profitabile si stabile marci din portofoliul Renault. Intr-un comunicat oficial, Renault a confirmat plecarea lui De Meo, mentionand ca acesta "va urmari noi provocari in afara sectorului auto" si ca procesul de selectie pentru un nou director general a fost deja initiat. Numirea lui Luca de Meo la conducerea Kering este vazuta ca o miscare strategica pentru a revitaliza brandurile de lux ale grupului, in special Gucci, care nu a reusit o revenire consistenta in ciuda schimbarilor recente de directie creativa si a unor investitii majore.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare