×

Accesează
contul existent

Cultura si divertisment

Marketing tot mai agresiv și fraude: Ce este „Spoofing-ul” și cum să nu cazi în capcana...

Marketing tot mai agresiv și fraude: Ce este „Spoofing-ul” și cum să nu cazi în capcana „contractelor blocate”

18.11.2025, 09:56 Sursa: mediafax.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Cotidianul La Stampa arata ca principala metodaa de "marketing" fraudulos folosita este cunoscuta sub numele de "spoofing" si consta in mascarea numarului de telefon real al initiatorului apelului. Astfel, pe ecranul telefonului poate fi afisat un numar de incredere, cum ar fi unul local sau chiar numarul oficial al unei banci sau al unui furnizor de servicii. Aceasta practica este intr-o continua expansiune in tara noastra, numerosi cetateni raportand ca primesc zilnic zeci de astfel de telefoane prin care sunt presati sa accepte contracte pretins avantajoase. Scenariul "contractului blocat": o capcana frecventa Un scenariu des intalnit in randul acestor fraude implica o strategie in doi pasi. Initial, victima este contactata cu o oferta extrem de atractiva. Ulterior, un al doilea apel o informeaza in mod fals ca vechiul sau contract a fost suspendat si ca risca sa ramana fara servicii esentiale (curent, gaz, internet) daca nu incheie de urgenta un nou acord. Adevarul este ca aceste presupuse blocaje sunt fictive, avand ca unic scop presarea victimei pentru a furniza date personale sau a efectua plati. Masuri de protectie esentiale Refuzati sa incheiati orice acord verbal prin telefon. Un contract valabil necesita consimtamant informat si, de regula, o forma scrisa. Cereti ca orice oferta sau contract sa va fie trimis in scris, pentru a-l analiza in detaliu inainte de a semna. Blocati imediat numerele de telefon de la care primiti apeluri suspecte si sesizati autoritatile competente, precum ANCOM sau Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC). Nu comunicati niciodata informatii sensibile, precum datele cardului bancar, CNP-ul sau alte detalii personale, unor persoane necunoscute care va contacteaza telefonic. O problema majora pentru categoriile vulnerabile Expertii atrag atentia ca acest tip de marketing abuziv vizeaza cu precadere categoriile vulnerabile ale populatiei. Ei subliniaza necesitatea adoptarii unei legislatii mai severe si a implementarii unor solutii tehnologice capabile sa identifice si sa blocheze apelurile frauduloase. Experienta Italiei ar trebui sa serveasca drept un avertisment serios pentru Romania: in prezent, cea mai eficienta aparare impotriva acestor inselatorii ramane o atitudine vigilenta si o buna informare a publicului larg.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.



Articole asemanatoare