![]() |
20.12.2025, 12:04 Sursa: mediafax.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
In reactia sa, Selly respinge ferm acuzatiile si sustine ca toate tranzactiile s-au desfasurat legal, pe baza unor documente oficiale emise de autoritati locale si confirmate, spune el, de mai multe case de avocatura de top din Romania. Investigatia Rise Project vorbeste despre o presupusa "schema imobiliara", acuzand ca primarul comunei Tuzla ar fi schimbat ilegal regimul unor terenuri din extravilan in intravilan, cu dedicatie, pentru ca firme asociate cu Selly si partenerul sau de afaceri, Stefan Lucian Gatita, sa le poata cumpara fara aplicarea procedurii de preemptiune prevazute de Legea 17/2014. In videoclipul sau de peste 30 de minute, Selly afirma ca investigatia contine informatii eronate si omite documente esentiale, pe care sustine ca le-a pus la dispozitia jurnalistilor. Principalele argumente prezentate de Selly: Terenurile vizate erau intravilane inca din 2006, conform hotararilor de Consiliu Local ale comunei Costinesti, statut mentinut si dupa transferul administrativ catre UAT Tuzla in 2014. Primarul din Tuzla nu ar fi schimbat regimul terenurilor, ci ar fi confirmat o situatie juridica deja existenta. Tranzactiile au fost realizate exclusiv cu proprietari privati, nu cu statul. Legea 17/2014 nu se aplica in cazul terenurilor intravilane, deci nu era necesara procedura de preemptiune. In cazul terenului de 110 hectare (fosta Livada), a fost semnata doar o promisiune de vanzare-cumparare, conditionata de aprobarea unui PUZ, fara ca terenul sa fie cumparat efectiv pana in prezent. Selly mai afirma ca a solicitat opinii juridice de la trei mari firme de avocatura ,Zuca, Zbarcea & Asociatii, Popovici Nitu Stoica & Asociatii si RTPR, iar concluziile preliminare confirma legalitatea tranzactiilor. Referitor la trecerea peste calea ferata mentionata in investigatie, Selly sustine ca aceasta a fost realizata la solicitarea institutiilor statului, autorizata in urma unui proces care a durat peste opt luni, temporara si ulterior dezafectata, iar dupa receptie a devenit parte din domeniul public CFR, nu proprietate privata. "In acest sens am contractat o firma experta in domeniul feroviar care s-a ocupat de toata documentatia. A avut un proces de autorizare a unei treceri temporale la nivel cu care a ferata care a durat peste 8 luni de zile. Deci nu chiar asa rapid. Un proces care a fost perfect legal si cu toate autorizatii obtinute. De asemenea articolul nu reflecta adevarul atunci cand spune ca o firma privata, adica noi, am fost beneficiari exclusivi a unei bucati din domeniul CFR. Imediat ce lucrarea a fost finalizata, i-am facut receptie si a devenit imediat proprietate CFR de utilitate publica si toata lumea a beneficiat de acces" spune Andrei Selaru. In finalul mesajului, Selly spune ca este afectat de reactiile publice aparute dupa publicarea investigatiei si de concluziile trase "in graba". El subliniaza ca nu contesta rolul presei de investigatie, dar regreta modul in care a fost tratat acest caz. "In incheiere vreau sa va zic ca si eu sunt om si v-as minti daca v-as spune ca nu sunt real afectat de tot ceea ce mi s-a intamplat in ultimele 40 de ore. Pe langa faptul ca n-am putut sa dorm deloc si am stat numai cu ochii in telefoane si in ecrane, muncind sa strang cat mai multe informatii, ca sa fac aceasta dezmintire. Sunt real afectat de modul in care unii oameni au ales sa se grabeasca, sa traga concluzii dupa citirea acestui articol. Vreau sa va spun ca eu raman in continuare exact aceiasi persoana. Am exact aceiasi determinare, sa construiesc lucruri pe care eu le vad minunate in aceasta tara".
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.