×

Accesează
contul existent

Cultura si divertisment

Studiu: Fețele mai puțin atractive din jurul tău te fac să arăți mai bine

Studiu: Fețele mai puțin atractive din jurul tău te fac să arăți mai bine

05.06.2025, 17:55 Sursa: mediafax.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Oamenii formeaza impresii mai bune despre un chip atunci cand acesta apare inconjurat de alte chipuri, iar impactul emotional al chipurilor din jurul sau are un rol important in formarea unor impresii. Este concluzia unei cercetari realizate de neurologi chinezi, publicata in Current Psychology. Potrivit studiului, chiar si fetele care nu sunt foarte atragatoare au tendinta de a fi considerate mai atragatoare daca ele sunt intr-un grup de chipuri, iar lucrurile acestea au fost masurate prin activitatea electrica a creierului. Cercetatorii au vrut sa vada modul in care oamenii evalueaza trasaturile de personalitate pe baza figurilor pe care le intalnesc. Majoritatea studiilor anterioare s-au concentrat pe evaluari izolate ale figurilor, iar acest lucru a dus la alt tip de concluzii - anume ca oamenii asociaza atractivitatea fetei cu bunatatea, increderea sau inteligenta. Ce au testat cercetatorii si cum au testat reactiile creierului In acest studiu, autorii au vrut sa vada daca modul in care percepem chipurile dimprejurul nostru este influentat si de chipurile celelalte. [caption id="attachment_23563164" align="aligncenter" width="1024"] Sursa: Pixabay[/caption] Participantii, studenti cu varste intre 18 si 24 de ani, a trebuit sa decida daca trasatura respectiva se potriveste chipului-tinta. Raspunsul creierului a fost masurat cu accent pe componentele implicate in procesarea emotionala si conflictul semantic. Fiecare participant a parcurs 80 de fotografiii in care a vizualizat perechi de fete si a decis daca un cuvant desemnand o trasatura se potriveste uneia dintre ele. Cercetatorii s-au concentrat pe fetele de atractivitate medie ca tinte, pe care le-au asociat cu fete de atractivitate mare sau mica. Important de mentionat este ca fata-tinta avea intotdeauna atractivitate medie, in timp ce atractivitatea fetei-pereche varia. Studiul a utilizat un total de 160 de fotografii cu fete feminine, evaluate in prealabil pentru atractivitate de un grup independent. Chipul e acelasi, dar impresia nu. Depinde cine e langa tine Fiecare fotografie a fost editata pentru a elimina trasaturile externe precum parul sau accesoriile, astfel incat evaluarile sa se bazeze doar pe structura fetei. Cuvintele folosite pentru a descrie trasaturi au inclus cinci trasaturi pozitive (precum "amabil" si "prietenos") si cinci negative (precum "rigid" si "indiferent"). Participantii au indicat daca credeau ca trasatura se potriveste fetei. In general, participantii au asociat mai frecvent chipurile-tinta cu trasaturi positive decat cu trasaturi negative. 66% dintre trasaturile pozitive au fost considerate potrivite cu fata-tinta, comparativ cu doar 29% dintre cele negative. Dar un model mai interesant a aparut atunci cand s-a luat in considerare atractivitatea fetei din fundal: diferenta intre evaluarile pozitive si negative a fost semnificativ mai mare atunci cand chipul din fundal era neatractiv, comparativ cu situatiile in care era atractiv. [caption id="attachment_23563165" align="aligncenter" width="1024"] Sursa: Pixabay[/caption] Cu alte cuvinte, participantii au fost mai inclinati sa perceapa chipul-tinta ca fiind deosebit de pozitiv atunci cand era insotit de un chip mai putin atragator. Creierul prefera fetele puse in context Interesant a fost si timpul de reactie. Participantii au raspuns mai repede atunci cand chipul din fundal nu era atractiv, comparativ cu situatiile in care acestea erau inconjurate de alte chipuri cu atractivitate ridicata, lucru care sugereaza ca impactul emotional al perechii ar putea fi un factor care faciliteaza judecata trasaturilor in anumite contexte. Cu alte cuvinte, atunci cand procesam mai multe chipuri simultan, e posibil sa fim influentati atunci cand evaluam pozitiv sau negativ, in functie de atractivitatea lor. Studiul a fost denumit: "Apropierea de frumusete te face sa arati mai bine: cum influenteaza atractivitatea faciala trasaturile de personalitate".

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare