×

Accesează
contul existent

Cultura si divertisment

Studiu: Nu diferențele biologice, ci sistemul educațional separă copiii în roluri prestabilite

Studiu: Nu diferențele biologice, ci sistemul educațional separă copiii în roluri prestabilite

Un studiu francez arată că băieții și fetele încep școala cu aceleași abilități la matematică, dar în câteva luni apare o diferență de gen, cauzată probabil de factorii din clasă.

18.07.2025, 10:31 Sursa: mediafax.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Un nou studiu publicat in revista Nature sugereaza ca diferenta de gen in rezultatele la matematica nu este naturala, ci apare inca din primele luni de scoala, scrie Live Science. Cercetarea, bazata pe date de la peste 2,5 milioane de elevi din clasa intai din Franta, a constatat ca baietii si fetele aveau abilitati matematice similare la inceputul scolii, insa dupa doar patru luni, baietii le depaseau semnificativ pe fete, iar diferenta s-a accentuat pana la finalul anului. Educatia formala declanseaza decalajul Studiul a facut parte dintr-un efort national de reforma educationala in Franta. Copiii au fost testati la matematica si limba materna la inceputul clasei intai, apoi din nou dupa patru luni si dupa un an de scoala. Desi rezultatele initiale nu au aratat diferente intre sexe, o diferenta semnificativa in favoarea baietilor a aparut rapid, indiferent de statutul socioeconomic, structura familiei sau tipul scolii. Interesant este ca aceasta diferenta s-a redus cand scolile au fost temporar inchise din cauza pandemiei, ceea ce sustine ideea ca metodele de predare contribuie la discrepanta. Cultura din clasa si prejudecatile de gen Cercetatorii sugereaza ca anumite comportamente implicite, metode didactice sau chiar favorizarea unui grup in clasa pot influenta modul in care baietii si fetele se raporteaza la matematica. Expertii subliniaza ca aceste tipare nu sunt inevitabile, dar pot avea legatura cu diferentele de joc din copilaria timpurie si cu stereotipurile sociale. De exemplu, baietii sunt incurajati sa se joace cu piese de constructie, in timp ce fetele sunt implicate mai des in activitati de citit si scris. Desi este un studiu observational, cercetarea cere actiuni urgente la nivel de clasa si interventii educationale pentru a corecta dezechilibrul. Expertii indeamna profesorii sa creeze inca de la inceput un mediu matematic echitabil pentru toti copiii.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare